Possible language teacher selves and their contribution to foreign language speaking anxiety: a study over English language teaching and English language and literature departments
Künye
Vural, H. (2024). Possible Language Teacher Selves and Their Contribution to Foreign Language Speaking Anxiety: A Study Over English Language Teaching and English Language and Literature Departments. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 26(2), 465-475. https://doi.org/10.32709/akusosbil.1134164Özet
Yabancı bir dilde söyleşiye başlamak için kanıksanmış iki engel vardır; incelik ve utangaçlık. Bu gerçekle
üniversite seviyesindeki öğrencilerde de karşılaşmak mümkündür. Üniversite öğrencilerinin iletişim edimi
eksikliği bu utangaçlık ve yüksek konuşma kaygısı ile açıklanabilir. Bir topluluk önünde konuşmak kişinin
kendi dilinde olsa bile zordur. Bu yüzden, öğretmenler öğrencilerinin İngilizce konuşma kaygı
nedenlerinden haberdar olurlarsa, derslerinde daha verimli olabilirler ve o ders için en etkin öğretim teknik
ve yöntemlerini belirleyebilirler. Konuşma kaygısı ve konuşma öz-yeterliği yabancı dil öğreniminin en
genel problemleridir denebilir. Bu çalışmanın hedefleri İngiliz Dili Eğitimi ile İngiliz Dili ve Edebiyatı
öğrencilerinin yabancı dil konuşma kaygı (YDKK) seviyeleri arasında anlamlı bir farklılık olup
olmadığının araştırılması, iki bölüm arasında YDKK değişkenleri arasındaki korelasyonun derecesinin ve
çeşidinin saptanması ve YDKK derecesinin bölümlere göre farklılık gösterip göstermediğinin
incelenmesidir. Bu çalışma karşılaştırmalı ve korelasyonel özellikler taşıyan nicel bir araştırmadır. Veriler
İngiliz Dili Eğitimi ile İngiliz Dili ve Edebiyatı bölümü öğrencilerinin doldurduğu üç anket ile toplanmıştır.
Araştırmanın sonuçlarına göre İngiliz Dili Eğitimi ile İngiliz Dili ve Edebiyatı öğrencilerinin yabancı dil
konuşma kaygı seviyeleri arasında anlamlı bir farklılık vardır ve İngiliz Dili Eğitimi bölümü öğrencileri
İngilizce konuşurken İngiliz Dili ve Edebiyatı öğrencilerinden daha az kaygı yaşamaktadır. Even in one's native language, speaking in front of others might be difficult. Therefore, it may be said that
if teachers are aware of the reasons for their students’ English-speaking anxiety, they can choose the best
teaching strategies and techniques to use in their lessons. The current study's objective is to determine
whether students in the English Language Teaching (ELT) and English Language and Literature (ELL)
departments have significantly different degrees of anxiety when speaking in a foreign language.; to
investigate the degree and type of relations between these FLSA variables of two departments; and to find
out how much FLSA the students have and whether their level of apprehension when speaking a foreign
language varies depending on the departments they are in. The study has the features of quantitative
research design. Data are collected from fourth-year students in the departments of English Language
Teaching and English Language and Literature. The results demonstrate that there is a substantial difference
between ELL and ELT students' levels of anxiety while speaking English.
Kaynak
Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler DergisiCilt
26Sayı
2Bağlantı
https://dergipark.org.tr/tr/pub/akusosbil/issue/84720/1134164https://hdl.handle.net/11630/11728
Koleksiyonlar
- Cilt: 26 Sayı: 2 [6]
İlgili Öğeler
Başlık, yazar, küratör ve konuya göre gösterilen ilgili öğeler.
-
An overview of language assessment literacy research within English language education context
Sevimel Şahin, Aylin; Subaşı, Gonca (Afyon Kocatepe Üniversitesi, 03.10.2019)Language assessment literacy (LAL) is the indication of language teachers’ familiarity with assessment processes and ability to perform successful assessment procedures in foreign language education. In recent years, its ... -
İşaret dilinin tarihi serüveni ve Türk işaret dili
Erten, Hüsnü; Arıcı, Nursal (Afyon Kocatepe Üniversitesi, 27.03.2022)İşaret dilleri, sağırların hem birbirleriyle hem de diğer kişilerle iletişim kurabildikleri doğal dillerdir. İşaret dilleri hakkında toplumda birçok yanlış kanı vardır. Bunlardan en yaygını tüm dünyada tek bir işaret dili ... -
Yabancılara Türkçe öğretiminde etkin katılımlı ders dışı etkinliklerin öğrenci motivasyonuna etkisi
Saydam, Mehmet; Çangal, Önder (12.03.2018)Dil öğretiminde kalıcı öğrenmeyi sağlayan birçok yöntem ve teknik vardır. Yaparak yaşayarak öğrenme, dil öğretim sürecinde öğrenciyi merkeze alan, öğrenme sürecini birçok duyu organıyla gerçekleştiren, öğrencilere üst düzey ...