Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorVural, Haldun
dc.date.accessioned2024-12-04T08:49:19Z
dc.date.available2024-12-04T08:49:19Z
dc.date.issued28.06.2024en_US
dc.identifier.citationVural, H. (2024). Possible Language Teacher Selves and Their Contribution to Foreign Language Speaking Anxiety: A Study Over English Language Teaching and English Language and Literature Departments. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 26(2), 465-475. https://doi.org/10.32709/akusosbil.1134164en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akusosbil/issue/84720/1134164
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/11728
dc.description.abstractYabancı bir dilde söyleşiye başlamak için kanıksanmış iki engel vardır; incelik ve utangaçlık. Bu gerçekle üniversite seviyesindeki öğrencilerde de karşılaşmak mümkündür. Üniversite öğrencilerinin iletişim edimi eksikliği bu utangaçlık ve yüksek konuşma kaygısı ile açıklanabilir. Bir topluluk önünde konuşmak kişinin kendi dilinde olsa bile zordur. Bu yüzden, öğretmenler öğrencilerinin İngilizce konuşma kaygı nedenlerinden haberdar olurlarsa, derslerinde daha verimli olabilirler ve o ders için en etkin öğretim teknik ve yöntemlerini belirleyebilirler. Konuşma kaygısı ve konuşma öz-yeterliği yabancı dil öğreniminin en genel problemleridir denebilir. Bu çalışmanın hedefleri İngiliz Dili Eğitimi ile İngiliz Dili ve Edebiyatı öğrencilerinin yabancı dil konuşma kaygı (YDKK) seviyeleri arasında anlamlı bir farklılık olup olmadığının araştırılması, iki bölüm arasında YDKK değişkenleri arasındaki korelasyonun derecesinin ve çeşidinin saptanması ve YDKK derecesinin bölümlere göre farklılık gösterip göstermediğinin incelenmesidir. Bu çalışma karşılaştırmalı ve korelasyonel özellikler taşıyan nicel bir araştırmadır. Veriler İngiliz Dili Eğitimi ile İngiliz Dili ve Edebiyatı bölümü öğrencilerinin doldurduğu üç anket ile toplanmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre İngiliz Dili Eğitimi ile İngiliz Dili ve Edebiyatı öğrencilerinin yabancı dil konuşma kaygı seviyeleri arasında anlamlı bir farklılık vardır ve İngiliz Dili Eğitimi bölümü öğrencileri İngilizce konuşurken İngiliz Dili ve Edebiyatı öğrencilerinden daha az kaygı yaşamaktadır.en_US
dc.description.abstractEven in one's native language, speaking in front of others might be difficult. Therefore, it may be said that if teachers are aware of the reasons for their students’ English-speaking anxiety, they can choose the best teaching strategies and techniques to use in their lessons. The current study's objective is to determine whether students in the English Language Teaching (ELT) and English Language and Literature (ELL) departments have significantly different degrees of anxiety when speaking in a foreign language.; to investigate the degree and type of relations between these FLSA variables of two departments; and to find out how much FLSA the students have and whether their level of apprehension when speaking a foreign language varies depending on the departments they are in. The study has the features of quantitative research design. Data are collected from fourth-year students in the departments of English Language Teaching and English Language and Literature. The results demonstrate that there is a substantial difference between ELL and ELT students' levels of anxiety while speaking English.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.32709/akusosbil.1134164en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİngiliz Dili Eğitimien_US
dc.subjectİngiliz Dili ve Edebiyatıen_US
dc.subjectYabancı Dil Konuşma Kaygısıen_US
dc.subjectÖğretmen Benliklerien_US
dc.subjectEnglish Language Teaching (ELT)en_US
dc.subjectEnglish Language and Literatureen_US
dc.subjectForeign Language Speaking Anxietyen_US
dc.subjectLanguage Teacher Selvesen_US
dc.titlePossible language teacher selves and their contribution to foreign language speaking anxiety: a study over English language teaching and English language and literature departmentsen_US
dc.title.alternativeOlası yabancı dil öğretmen benlikleri ve yabancı dil konuşma kaygısına katkıları; İngiliz dili eğitimi ve İngiliz dili ve edebiyatı bölümleri üzerine bir çalışmaen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAfyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.authorid0000-0002-4638-4084en_US
dc.identifier.volume26en_US
dc.identifier.startpage465en_US
dc.identifier.endpage475en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster