Birlikte çalmanın sosyal ve duygusal gelişimlerine etkisine ilişkin iki elin sesi var senfoni orkestrası üyelerinin görüşleri
Özet
Müzik eğitimi; bireylerin kendi benliklerini ortaya çıkarmasında, kişisel gelişimlerinde, sosyal hayatlarının şekillenmesinde, duygularını açığa çıkartmada, Bireylerin toplumun bir parçası olmasında önemli etkiye sahiptir. Buradan hareketle, bireylerin sosyal ve duygusal gelişimleri içerisinde müzik eğitiminin yeri ve önemini araştırmak üzere, Eskişehir Tepebaşı Belediyesi tarafından oluşturulan “İki Elin Sesi Var” orkestrası içerisinde görev alan bireylerin, sosyal ve duygusal gelişimlerinin yaş, cinsiyet ve deneyim sürelerine bağlı olarak herhangi bir değişime uğrayıp uğramadığının araştırılması amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 60 orkestra üyesi oluşturmaktadır. Çalışma verilerinin toplanmasında araştırmacı tarafından hazırlanan ve bireylere uygulanan üçlü likert ölçekli 17 maddeden oluşan anket kullanılmıştır. Anket soruları, uzman görüşleri doğrultusunda yeniden düzenlenmiş sadeleştirilmiştir. Sorular sosyal ve duygusal gelişim başlıklarına uygun olacak şekilde iki bölüme ayrılmıştır. Anket analizinden elde edilen verilere Montecarlo simülasyonu uygulanmış, uygulanan simülasyona göre veriler SPSS programına işlenmiştir. Elde edilen verilerden, bireylerin orkestra içerisinde aldıkları bireysel ve toplu müzik eğitiminin onların sosyal ve duygusal gelişimlerini olgunlaştırmada önemli yer tutmaktadır. Yaşa bağlı olarak 15-17 yaş grubunun 12-14 yaş grubundaki bireylere oranla gelişimlerinin daha belirgin olduğu, cinsiyete bağlı olarak kadınların ve erkeklerin belirli sosyal ve duygusal gelişim alanlarında farklılıklar olduğu görülmektedir. Deneyim süresine bağlı olarak da, orkestra içerisinde daha fazla vakit geçiren bireylerin yeni başlayan bireylere göre sosyal ve duygusal gelişimlerinin önde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Music education has an important impact on revealing individuals' own selves, personal development, shaping their social lives, revealing their emotions, and making individuals a part of society. Thus, individuals ' social and emotional development to investigate the importance of music in education, Eskisehir tepebasi municipality, created by “İki Elin Sesi Var” who worked in the orchestra of the individuals, social and emotional development of your age, gender and length of experience was to investigate whether any change, depending on came around. The working group of the research is composed of orchestra members. İn the collection of the study data, a questionnaire consisting of 17 items with a triple likert scale prepared by the researcher and applied to individuals was used. The survey questions have been rearranged and simplified in accordance with the expert opinions. The questions are divided into two sections in accordance with the headings of social and emotional development. Montecarlo simulation was applied to the data obtained from the survey analysis and the data were processed into SPSS program according to the applied simulation. The data obtained from the individuals in the band of their individual and collective social and emotional development and maturation of music education, and they are important in the space it occupies, depending on the age group 12-14 15- 17 years age group, compared to individuals in their development is more prominent, depending on your gender of men and women it is observed that there are differences in specific areas of social and emotional development. Depending on the duration of the experience, it has been concluded that the social and emotional development of individuals who spend more time in the orchestra is ahead compared to the newly started individuals.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11630/11741Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [1691]