Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖzmen, Alparslan
dc.contributor.authorEken, Ahmet Alp
dc.date.accessioned2024-12-27T06:09:41Z
dc.date.available2024-12-27T06:09:41Z
dc.date.issued17.04.2023en_US
dc.date.submitted2023-04-17
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/11748
dc.description.abstractKüreselleşmenin hızlanması, rekabet ortamını şekillendirmiştir. Gün geçtikçe zorlaşan rekabet koşulları markaları, uzun vadeli çeşitli stratejiler geliştirmeye zorlamıştır. Bu stratejilerin başında tüketiciler ile uzun vadeli ilişkiler geliştirmek buna bağlı olarak marka kişiliği geliştirmek gelmektedir. Marka kişiliği, marka iletişim araçları kullanılarak geliştirilmektedir. Bu araçların başında reklam gelmektedir. Markalar, reklamları kullanarak hedef kitleyi hem bilgilendirmekte hem de ikna etmektedir. Buradan hareketle markalar, reklam aracılığıyla marka kişiliklerini hedef kitle üzerinde inşa edebilmektedir. Son yıllarda hedef kitleyi etkilemek amacıyla, markalar absürt reklam stratejilerini benimsemişlerdir. Bu araştırmada markaların absürt reklam kullanım stratejilerinin, tüketicilerin demografik özellikleri bakımından oluşturduğu farklılıklar araştırılmıştır. Araştırma bulgularına göre absürt reklam stratejilerinin, marka kişiliği algısında farklılıklara neden olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe acceleration of globalization has shaped the competitive environment. Competition conditions, which are getting harder day by day, have forced brands to develop various long-term strategies. One of these strategies is to develop long-term relationships with consumers and accordingly to develop brand personality. Brand personality is developed using brand communication tools. Advertising is one of these tools. By using advertisements, brands both inform and persuade the target audience. From this point of view, brands can build their brand personalities on the target audience through advertising. In recent years, brands have adopted absurd advertising strategies in order to influence the target audience. In this research, the differences created by the absurd advertising usage strategies of the brands in terms of the demographic characteristics of the consumers were investigated. According to the research findings, it was concluded that absurd advertising strategies cause differences in the perception of brand personality.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMarkaen_US
dc.subjectMarka Kişiliğien_US
dc.subjectReklamen_US
dc.subjectAbsürt Reklamen_US
dc.subjectBranden_US
dc.subjectBrand Personalityen_US
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.subjectAbsurd Advertisingen_US
dc.titleAbsürt reklam kullanımında tüketicilerin marka kişilik algıları: bir uygulamaen_US
dc.title.alternativeBrand personality perception of consumers in the use of absurd advertising: an applicationen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorEken, Ahmet Alp


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster