Sosyal bilgiler öğretmenlerinin uzaktan eğitim sürecine ilişkin görüşlerinin incelenmesi
Özet
Bu araştırma Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin uzaktan eğitim sürecine ilişkin görüşlerinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden fenomenoloji (olgu bilim) deseninde tasarlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, Şanlıurfa il merkezinde ve ilçelerinde özel ve devlet ortaokullarında görev yapmakta olan 26 sosyal bilgiler öğretmeninden oluşmaktadır. Çalışma grubunun belirlenmesinde amaçlı örnekleme yöntemlerinden maksimum çeşitlilik örneklemi kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak uzman görüşü alınarak hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmış, veriler yarı yapılandırılmış görüşmeler aracılığıyla toplanmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi ile çözümlenmiş, tablolaştırılarak frekanslarla sunulmuş, doğrudan alıntılarla desteklenmiştir. Araştırma sonucunda; Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin Covid-19 salgınında uygulanan uzaktan eğitim sürecine ilişkin görüşleri, Covid-19 salgınında uygulanan uzaktan eğitim uygulamalarının avantajları ve dezavantajları konusunda görüşleri, Covid-19 salgını sonrasında uzaktan eğitimin kullanılabilirliği hakkındaki görüşleri, gelecekte benzer bir salgın yaşanması durumunda eğitim sisteminin nasıl etkileneceği hakkındaki ön görüleri temalarına ulaşılmıştır. Sosyal Bilgiler öğretmenleri Covid-19 salgınında uygulanan uzaktan eğitim sürecini; öğretmen, teknik problemler, öğrenci, iletişim, Şanlıurfa, eğitim- öğretim süreci, sağlık açısından değerlendirmişlerdir. Sosyal bilgiler öğretmenleri; uzaktan eğitimin öğrencilerin akademik başarılarına olumsuz etki ettiğini, yüz yüze eğitimin yerini tutamadığını, sosyal, psikolojik, zihinsel ve fiziksel ağlık sorunlarına sebep olduğunu ancak uzaktan eğitimin, eğitimde maliyeti düşürdüğünü, Covid-19 salgınından öğrenci ve öğretmenleri korumada etkili olduğu, eğitimde zaman ve mekân kavramını ortadan kaldırdığını vurgulamışlardır. Sosyal bilgiler öğretmenleri, Covid-19 salgınında uygulanan uzaktan eğitimin, teknoloji doğru kullanılırsa, alt yapı eksiklikleri giderilip, öğrencilerin uzaktan eğitim yapabilmelerini sağlayan araç-gereçler temin edilirse, uzaktan eğitim yapmayı sağlayan uygulamalar arttırılırsa olumlu sonuçlarının doğacağını, bu sayede gelecekte benzer bir salgının tekrar yaşanması durumunda eğitimin sekteye uğramadan daha başarılı, aktif ve daha yoğun katılımlı bir şekilde devam edebileceğini, bundan sonra da uzaktan eğitimin yüz yüze eğitimle harmanlanarak eğitim sisteminde yerini alacağını ifade etmişlerdir. This research was done with the aim of analyzing of Social Studies Teachers' opinions on progress of Distance Education. Research is designed in phenomenology pattern from qualitative research methods. Study group of research consists of 26 Social Studies Teacher who work in private and state secondary schools in province center and districts of Şanliurfa. Maximum variation sample from aimed samples was used in determining of the research group. As a data collection tool, a semi-structured interview form prepared by taking expert opinion was used, and the data were collected through semi-structured interviews. The data obtained were analyzed by content analysis, presented in tables and presented with frequencies, and supported by direct quotations. As a result of the research; Social Studies teachers' views on the distance education process applied in the Covid-19 epidemic, the advantages of the distance education applications applied in the Covid-19 epidemic. Social Studies teachers; the distance education process applied in the Covid-19 epidemic; evaluated in terms of teacher, technical problems, student, communication, Şanliurfa, education-teaching process, health. Social Studies teachers say that distance education negatively affects the academic success of students, cannot replace face-to-face education, causes social, psychological, mental and physical health problems, but distance education reduces the cost in education, is effective in protecting students and teachers from Covid-19, and in education. They emphasized that the concept of time and space was eliminated. Social studies teachers stated that the distance education applied in the Covid-19 epidemic will have positive results if the technology is used correctly, the infrastructure deficiencies are eliminated, the tools that enable students to conduct distance education are provided, the applications that enable distance education are increased, so that in case of a similar epidemic in the future. They stated that education will continue without interruption, in a more successful, active and more intense manner, and that distance education will be blended with face-to-face education and take its place in our education system from now on.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11630/11780Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [1691]