Perakendecilikte tüketicinin zaman algılaması ve zaman algılamasının müşteri tatmini üzerine etkisi: Kavramsal bir bakış
Künye
Özmen, M , , . (2006). PERAKENDECİLİKTE TÜKETİCİNİN ZAMAN ALGILAMASI VE ZAMAN ALGILAMASININ MÜŞTERİ TATMİNİ ÜZERİNE ETKİSİ: KAVRAMSAL BİR BAKIŞ . Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi , 8 (2) , 225-236Özet
Zaman harcadığımızda bir daha telafi edemediğimiz en önemli kaynağımız. Diğer yandan tüketim ve alışveriş hayatımızın çok önemli parçaları haline geldi. Günlük hayatımızın neredeyse her anında bir şeyler tüketiyoruz ve tükettiğimiz bu ürünleri de modern hayatın bir zorunluluğu haline gelmiş alışveriş aracılığıyla elde ediyoruz. O halde, zamanını çok iyi değerlendirmek zorunda olan insan alışveriş ve tüketim için de zaman ayırırken dikkatli olmak zorundadır. Tüketici ya da müşterinin bu eylemlere harcamış olduğu zaman kadar bu zamanı nasıl algıladığı da önem taşıyor. Harcamış olduğu zamanı en uygun biçimde harcadığına inanırsa, yani boşa geçtiğini düşünmezse, müşteri memnuniyetinin gerçekleşmesini sağlayacak pozitif bir algılama ortaya çıkabilir. Öte yandan perakendeciler de bu algılamaları doğru biçimde yönetecek olurlarsa, kendileri için çok önemli olan müşteri memnuniyetini sağlamış olacaklardır.
Kaynak
Afyon Kocatepe Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi DergisiCilt
8Sayı
2Koleksiyonlar
- Cilt 8 : Sayı 2 [17]