Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDerman, Mustafa
dc.contributor.authorGül, Şeyda
dc.contributor.authorErkol, Mehmet
dc.date.accessioned2025-02-11T08:52:10Z
dc.date.available2025-02-11T08:52:10Z
dc.date.issued28.01.2024en_US
dc.identifier.citationDerman, M., Gül, Ş., & Erkol, M. (2024). Development of Recycling Attitude Scale. Journal of Theoretical Educational Science, 17(1), 236-256. https://doi.org/10.30831/akukeg.1316813en_US
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.30831/akukeg.1316813
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/3219450
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/12260
dc.description.abstractThe aim of this research is to develop a scale for determining pre-service teachers’ attitudes towards recycling. The research was carried out using a quantitative research design. The research was carried out in the education faculties of two state universities located in the east and west of Türkiye. 284 pre-service teachers (62 males, 222 females) who were selected by the easily accessible sampling method participated in the research. During the scale development process, an item pool consisting of 56 statements was created. The draft scale, which was prepared after the expert opinion, was applied to the pre-service teachers. After validity and reliability analysis, three factors with 32 items were obtained, which explained 42.456% of the total variance. The factors were named “Responsibility and Behavior,” “Consciousness and Awareness,” and “Economic Value”, respectively. The Cronbach”s Alpha coefficient was calculated as 0.893 for the “Responsibility and Behavior” factor, 0.785 for the “Consciousness and Awareness” factor, and 0.801 for the “Economic Value” factor. In addition, Cronbach’s Alpha was calculated as 0.884 for the overall scale. According to the findings, it can be said that this scale developed in the research is sufficient in terms of validity and reliability. However, in future studies, similar scales with confirmatory factor analysis can be developed and applied to large samples to examine participants’ attitudes toward recycling.en_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı öğretmen adaylarının geri dönüşüm konusundaki tutumlarını belirlemeye yönelik bir ölçek geliştirmektir. Araştırma nicel araştırma deseni ile yürütülmüştür. Araştırma, Türkiye’nin doğusunda ve batısında yer alan iki devlet üniversitesinin eğitim fakültelerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya kolay ulaşılabilir örnekleme yöntemiyle seçilen 284 (62 erkek, 222 kadın) öğretmen adayı katılmıştır. Ölçek geliştirme sürecinde 56 ifadeden oluşan bir madde havuzu oluşturulmuştur. Uzman örüşü sonrasında hazırlanan taslak ölçek öğretmen adaylarına uygulanmıştır. Geçerlik ve güvenirlik analizleri sonucunda toplam varyansın %42.456’sını açıklayan 32 maddelik 3 faktör elde edilmiştir. Faktörler sırasıyla “Sorumluluk ve Davranış”, “Bilinç ve Farkındalık” ve “Ekonomik Değer” olarak adlandırılmıştır. Cronbach’s Alpha katsayısı “Sorumluluk ve Davranış” faktörü için .893, “Bilinç ve Farkındalık” faktörü için .785 ve “Ekonomik Değer” faktörü için .801 olarak hesaplanmıştır. Ayrıca ölçeğin geneli için Cronbach’s Alpha değeri .884 olarak hesaplanmıştır. Ulaşılan bulgulara göre, araştırmada geliştirilen bu ölçeğin geçerlik ve güvenirlik açısından yeterli olduğu söylenebilir. Bununla beraber gelecek araştırmalarda DFA’nın da yapıldığı benzer ölçekler geliştirilebilir ve ölçek geniş örneklemlere uygulanarak katılımcıların geri dönüşüme yönelik tutumları incelenebilir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.30831/akukeg.1316813en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectRecyclingen_US
dc.subjectAttitudeen_US
dc.subjectScale Developmenten_US
dc.subjectPre-Service Teacheren_US
dc.subjectGeri Dönüşümen_US
dc.subjectTutumen_US
dc.subjectÖlçek Geliştirmeen_US
dc.subjectÖğretmen Adayıen_US
dc.titleDevelopment of recycling attitude scaleen_US
dc.title.alternativeGeri dönüşüm tutum ölçeğinin geliştirilmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.authorid0000-0002-5263-4262en_US
dc.authorid0000-0003-4005-2158en_US
dc.authorid0000-0002-1363-1894en_US
dc.identifier.volume17en_US
dc.identifier.startpage236en_US
dc.identifier.endpage256en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorErkol, Mehmet


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster