Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGazel, Ahmet Ali
dc.contributor.authorAktuğ, Fatih
dc.date.accessioned2025-02-18T06:05:46Z
dc.date.available2025-02-18T06:05:46Z
dc.date.issued01.02.2024en_US
dc.date.submitted2024-02-01
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/12327
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin etkili vatandaşlık algılarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesidir. Bu araştırma, nicel araştırma yönteminin tarama modeliyle gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubu, 2022-2023 eğitim-öğretim yılında İstanbul ilinin 10 ilçesinde Millî Eğitim Bakanlığı’na bağlı ortaokullarda görev yapan 311 Sosyal Bilgiler öğretmeninden oluşmuştur. Verilerin toplanmasında Sağlam (2011) tarafından geliştirilen Etkili Vatandaşlık Yeterlilik Ölçeği (EVYÖ) kullanılmıştır. EVYÖ, 23 maddeye ve iki alt boyuta sahip 5’li likert tipi bir ölçektir. Araştırma ile elde edilen veriler IBM SPSS 26 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma kapsamında Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin etkili vatandaşlık algılarının en yüksek düzeyde olduğu bulgusuna ulaşılmıştır. Ayrıca Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin etkili vatandaşlık yeterlik algılarında cinsiyet değişkeni bakımından kadın öğretmenlerin lehine anlamlı fark olduğu belirlenmiştir. Etkili vatandaşlık yeterlik algılarının, yaş değişkeni bakımından 41 ve üzeri yaşa sahip olan öğretmenlerin lehine, mezuniyet değişkeni bakımından Sosyal Bilgiler Öğretmenliği bölümünden mezun olan öğretmenlerin lehine, kıdem değişkeni bakımından ise 15 yıl ve üstü kıdeme sahip öğretmenlerin lehine anlamlı olarak farklılaştığı görülmüştür. Araştırmanın sonuçlarına dayalı olarak Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin etkili vatandaşlık algıları ile öğrencilerin vatandaşlık kazanımları arasındaki ilişkiyi belirleyecek nitel ve nicel araştırmalar yapılması önerilebilir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to examine Social Studies teachers' perceptions of effective citizenship in terms of various variables. The research was conducted using the quantitative research method with a survey model. The study group consisted of 311 Social Studies teachers working in secondary schools affiliated with the Ministry of National Education in 10 districts of Istanbul during the 2022-2023 academic year. Data were collected using the Effective Citizenship Competence Scale (ECCS) developed by Sağlam (2011). ECCS is a 5-point likert-type scale with 23 items and two sub-dimensions. The data obtained from the research were analyzed using the IBM SPSS 26 package program. The findings of the study revealed that Social Studies teachers have the highest level of effective citizenship perceptions. Additionally, it was determined that there is a significant difference in favor of female teachers in terms of gender variable in effective citizenship competence perceptions of Social Studies teachers. It was also observed that effective citizenship competence perceptions differ significantly in favor of teachers aged 41 and above in terms of age variable, in favor of teachers graduated from the Social Studies Teaching department in terms of graduation variable, and in favor of teachers with 15 years and above of seniority in terms of seniority variable. Based on the results of the research, it is recommended to conduct qualitative and quantitative research to determine the relationship between Social Studies teachers' perceptions of effective citizenship and students' citizenship acquisitions.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEtkili Vatandaşlıken_US
dc.subjectİnsan Haklarıen_US
dc.subjectDemokrasien_US
dc.subjectSosyal Bilgileren_US
dc.subjectEffective Citizenshipen_US
dc.subjectHuman Rightsen_US
dc.subjectDemocracyen_US
dc.subjectSocial Studiesen_US
dc.titleSosyal bilgiler öğretmenlerinin etkili vatandaşlık algılarının incelenmesien_US
dc.title.alternativeThe examination of social studies teachers’ effective citizenship perceptionsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorAktuğ, Fatih


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster