Ters yüz eğitim modelinin coğrafya eğitiminde öğrencilerin akademik başarısına ve tutumuna etkisinin incelenmesi
Özet
Bu araştırmanın temel amacı, 10. sınıf coğrafya dersinde "dış kuvvetler" konusunun öğretiminde ters yüz öğrenme modelinin ne kadar etkili olduğunu incelemektir. Bu amaç doğrultusunda, ters yüz öğrenme modeliyle işlenen derslerin öğrencilerin akademik başarılarını ve derse yönelik tutumlarını nasıl etkilediğini ve öğrencilerin bu modele dair nasıl bir bakış açısına sahip olduklarını belirlemek hedeflenmiştir.
Karma yöntem modelinin kullanıldığı bu araştırma, 2023-2024 eğitim-öğretim yılının I. döneminde Afyonkarahisar İbrahim Evren Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi'nde 10. sınıf öğrencileri üzerinde gerçekleştirilmiştir. Deneysel işlem öncesinde bir web sitesi hazırlanmış, etkileşimli videolar, interaktif oyunlar ile quizler sitede yayınlanmıştır. 10. sınıf dış kuvvetler ile ilgili olan etkileşimli videolar, interaktif oyunların bulunduğu linkler ders öncesinde deney grubuna gönderilmiştir. Çalışma grubunu 25 deney grubu ve 22 kontrol grubu olmak üzere toplam 47 öğrenci oluşturmuştur. Veriler, coğrafya akademik başarı testi, coğrafya dersi tutum ölçeği ve öğrenci görüşme formu aracılığıyla toplanmıştır. Nitel veriler betimsel analiz yöntemi, nicel veriler ise SPSS programı ve bağımsız-bağımlı gruplar t-testi kullanılarak analiz edilmiştir. Bulgular, ters yüz öğrenme modelinin deney grubunda kontrol grubuna kıyasla akademik başarıyı anlamlı düzeyde artırmadığını, ancak derse yönelik tutumlarını anlamlı düzeyde artırdığını göstermiştir. Öğrenci görüşmeleri de modelden genel olarak olumlu bir şekilde memnuniyet duyduklarını ortaya koymuştur. The main purpose of this research is to examine how effective the flipped learning model is in teaching the subject of "external forces" in the 10th grade geography course. For this purpose, it was aimed to determine how courses taught with the flipped learning model affect students' academic achievements and attitudes towards the course, and what perspective students have about this model.
This mixed method research was conducted on 10th grade students at Afyonkarahisar İbrahim Evren Vocational and Technical Anatolian High School in the first semester of the 2023-2024 academic year. Before the experimental process, a website was prepared and interactive videos, interactive games and quizzes were published on the site. Links containing interactive videos and interactive games related to 10th grade external forces were sent to the experimental group before the lesson. The study group consisted of a total of 47 students, 25 in the experimental group and 22 in the control group. Data were collected through geography academic achievement test, geography course attitude scale and student interview form. Qualitative data were analyzed using the descriptive analysis method, and quantitative data were analyzed using the SPSS program and independent-dependent groups t-test. The findings showed that the flipped learning model did not significantly increase academic success in the experimental group compared to the control group, but it significantly increased their attitudes towards the course. Student interviews also revealed that they were generally positively satisfied with the model.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11630/12398Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [2074]



















