İlkokul 4.sınıf öğrencilerinin öz düzenleyici yazma becerilerine ilişkin görüşleri
Abstract
Bu araştırmanın amacı, ilkokul öğrencilerinin öz düzenleyici yazma becerilerine ilişkin görüşlerinin incelemektir. Araştırma 2021–2022 eğitim öğretim yılında Gaziantep ilinin Şehitkamil İlçesinin bir ilkokulunda öğrenim gören 52 dördüncü sınıf öğrencileriyle yürütülmüştür. Araştırma için durum çalışması modeli kullanılmıştır. Araştırma verilerini toplamak için toplam dört hafta süre ayrılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak altı adet açık uçlu sorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu ve elde edilen verileri desteklemek amacıyla araştırmacı tarafından geliştirilen ‘’Hikaye Yazma Etkinlik Formu’’ kullanılmıştır. Verilerin analizi içerik analizi ile yapılmış, analizin sonucunda beş adet ana tema bulunmuştur. Temaların güvenilirliği Miles ve Hubermann’ın (1994) ‘Güvenirlik Formülü’ hesaplanarak bulunmuştur. Daha sonra beş ana tema alt temalara ayrılarak öğrenci görüşleri yorumlanmıştır. Bulgular “Motivasyon ile İlgili Bulgular”, “Hedef Belirleme ile İlgili Bulgular”, “Destekleme ile İlgili Bulgular”, “Süreci İzleme ile İlgili Bulgular” ve “Kontrol ile İlgili Bulgular” olmak üzere beş başlıktan oluşmaktadır. Motivasyon ile ilgili bulguda oluşan alt başlıklar; Yazma etkinliklerini seviyor musun?, Nerede yazı yazıyorsun?, Nasıl bir ortamda yazı yazıyorsun? şeklinde; hedef belirleme ile ilgili bulguda oluşan alt başlıklar metin türleri, yazma ögelerini belirleme, yazma amaçlarını belirleme şeklinde; destekleme ile ilgili bulguda oluşan alt başlıklar, yazarken nasıl bir yol izlersin, nelere dikkat edersin, yazarken en çok hangi konularda sorun yaşıyorsun?; destekleme ile ilgili bulguda oluşan alt başlıklar, sorun yaşadığında ne yaparsın?; kontrol ile ilgili bulguda oluşan alt başlıklar, yazma uygulamaları bittiğinde yaptıkları, iyi bir yazı yazdıklarında hissettikleri şeklinde oluşturulmuştur. Araştırma sonucunda elde edilen veriler incelendiğinde öz düzenleyici yazma becerilerine ilişkin öğrenci görüşleri, hedef belirleme, motivasyon, destekleme, süreci izleme ve kontrol yönünde olduğu belirlenmiştir. Ayrıca öğrencilerin yazı yazarken içerikten çok biçimsel özelliklere önem verdiği görülmüştür. The purpose of this research is to examine primary school students' views on self-regulated writing skills. The research was carried out with 52 fourth grade students studying in a primary school in the Şehitkamil District of Gaziantep in the 2021-2022 academic year. A case study model was used for the research. A total of four weeks was allocated to collect the research data. In the research, a semi-structured interview form consisting of six open-ended questions and the "Story Writing Activity Form" developed by the researcher to support the obtained data were used as data collection tools. The analysis of the data was made with content analysis, and as a result of the analysis, five main themes were found. The reliability of the themes was found by calculating the 'Reliability Formula' of Miles and Hubermann (1994). Then, five main themes were divided into sub-themes and student opinions were interpreted. Findings consist of five titles: “Findings Related to Motivation”, “Findings Related to Goal Setting”, “Findings Related to Support”, “Findings Related to Monitoring the Process” and “Findings Related to Control”. The sub-headings in the finding related to motivation; Do you like writing activities?, Where do you write?, In what environment do you write? shaped; The sub-headings in the findings related to goal setting are text types, determining writing items, determining writing purposes; sub-headings in the findings related to support, what kind of path do you follow while writing, what do you pay attention to, which subjects do you have the most problems with while writing? sub-headings in the finding about support, what do you do when you have a problem?; The sub-headings in the findings related to control were formed as what they did when the writing practices were finished, and what they felt when they wrote a good article. When the data obtained as a result of the research were examined, it was determined that student views on self-regulatory writing skills were in the direction of goal setting, motivation, support, process monitoring and control. In addition, it has been observed that students give importance to formal features rather than content while writing.
Collections
- Yüksek Lisans Tezleri [2016]