İlkokul 3. Sınıf matematik öğretiminde dijital materyallerin kullanımı: Bitmoji uygulaması örneği
Abstract
Günümüzde alfa kuşağı olarak da isimlendirilen ilkokul öğrencilerinin özelliklerine göre Matematik dersi etkinliklerini hazırlamak bağlamında öğretmenlere büyük görevler düşmektedir. Eğitim öğretim etkinliklerinde materyal kullanımının hedefi öğrenenlerin, derslere aktif olarak katılmasını sağlamak, öğrencilerin akıl yürütme becerilerine katkıda bulunmak, öğrenenlerin etkinliklere ilişkin ilgilerini ve isteklerini artırmak şeklinde sonuçların elde edilmesidir. Bu sonuçların elde edilmesi materyallerin öğrenci özelliklerine göre seçilmesi ya da tasarlanmasıyla da doğrudan ilişkilidir. Özellikle alfa kuşağının dijital kavramlara daha yatkın olduğu göz önünde bulundurulduğunda materyallerin de dijital temele dayandırılması istenen sonuca ulaşmaya yardımcı olacaktır. Eylem araştırması biçiminde desenlenen bu çalışmada ilkokul 3. öğrencilerin matematik dersi çarpma ve bölme işlem becerilerinin artırılması hedeflenmiştir. Bu hedefe ulaşmak için bitmoji uygulaması ve google slâytlardan yararlanarak sanal bir sınıf tasarlanmıştır. Tasarlanan bu sanal sınıfta avatar öğretmen farklı dijital materyallerle konu tekrarları, alıştırmalar ve dijital oyunlarla öğrencilerin çarpma ve bölme işlemi kazanımlarına ilişkin bilişsel becerilerini artırmayı ve kalıcı anlamlı bir öğretim sağlamayı amaçlamıştır. Bu bağlamda ilk olarak 3 eylem planından oluşan pilot uygulama yapılmıştır. Daha sonra sekizi çarpma işlemine beşi de bölme işlemine yönelik toplam on üç eylem planı oluşturulmuş ve bu eylem planları doğrultusunda ders etkinlikleri düzenlenmiştir. Veriler öğretmen, araştırmacı ve öğrenci günlükleri ile yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Uygulamalardan sonra odak grup görüşmesi tekniğiyle yarı yapılandırılmış sorulara öğrenenlerin yanıtlarını yazarak vermeleri sağlanmış ve veriler böyle elde edilmiştir. Ulaşılan verilere içerik analizi yapılmış kodlar, bu kodlardan da temalar meydana getirilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgulardan, matematik öğretiminde dijital materyallerden yararlanmanın öğrencilerin akademik başarısını, derse katılımını artırdığı öğrencilerin matematiğe karşı olumlu tutum geliştirmesini sağladığı ve öğrencilerin ilgilerini çektiği sonucuna ulaşılmıştır. Teachers have a great responsibility in preparing Mathematics lesson activities according to the characteristics of primary school students, who are also called alpha generation today. The aim of the use of materials in educational activities is to ensure the active participation of the learners in the lessons, to contribute to the reasoning skills of the students, to increase the interests and desires of the learners about the activities. Obtaining these results is directly related to the selection or design of materials according to student characteristics. Considering that the alpha generation is more prone to digital concepts, basing the materials on a digital basis will help to achieve the desired result. In this study, which was designed in the form of an action research, it was aimed to increase the mathematics lesson multiplication and division skills of primary school 3rd students. In order to achieve this goal, a virtual classroom has been designed using the bitmoji application and google slides. In this designed virtual classroom, the avatar teacher aimed to increase the cognitive skills of the students regarding the acquisitions of multiplication and division with different digital materials, exercises and digital games, and to provide a permanent and meaningful teaching. In this context, firstly, a pilot application consisting of 3 action plans was made. Then, a total of thirteen action plans were created, eight for multiplication and five for division, and lesson activities were organized in line with these action plans. Data were collected with teacher, researcher and student diaries and semi-structured interview form. After the applications, the learners were provided to write their answers to the semi-structured questions by the focus group interview technique, and the data were obtained in this way. Content analysis was done on the data obtained, codes were made, and themes were created from these codes. From the findings of the research, it was concluded that using digital materials in mathematics teaching increased students' academic success and participation in the course, helped students develop positive attitudes towards mathematics and attracted students' attention.
Collections
- Yüksek Lisans Tezleri [2074]



















