Gastronomi ve mutfak sanatlarında tematik restoranlar: Makarna temalı restoranlar örneği
Özet
Bu çalışmada makarnanın tercih nedenlerini ve makarnanın restoranlarda tek başına bir ürün olarak kullanılabilirliğini irdeleyerek Gastronomi ve Mutfak Sanatlarında makarna ve makarna temalı restoran algısının ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Çalışmanın ilk bölümünde makarna kavramı, makarnanın ekonomik potansiyeli ve makarna çeşitleri kavramı incelenmiştir. Çalışmanın ikinci bölümünde Gastronomi ve Mutfak Sanatları kapsamında temalı restoranlar kavramı incelenmiştir.
Örneklem grubu makarna temalı restoranlarında görev alan 20 kişiden meydana gelmektedir. Araştırmada görüşme tekniği ile elde edilen verilerin analizi için nitel veri analizi programlarından MaxQDA 2020’den faydalanılmıştır. Araştırmada veri analizi sonucunda “(1) eğitim, (2) menüde sunulan ürünler, (3) menü güncelleme, (4) müşteri profili, (5) tedarik, (6) tanıtım, (7) tercih nedeni, (8) öneri’’ olmak üzere toplam 8 adet tema ve 63 adet kod belirlenmiştir. Yapılan analiz sonucu makarna temalı restoranlarda çalışan ve restoranı yöneten kişilerin makarnaya dair bilgilerini kişisel çaba ve tecrübeyle elde ettikleri, müşterilerin en çok fettuccine çeşidini tercih ettiği, menüde özgün içerikli sosların dikkat çektiği, dönemsel olarak menülerine çeşitli sos ve ürün ekledikleri, müşteri profilinin genelinin öğrenciler oluşturduğu, ürün tedariğini anlaşma yapılan üretici ve zincir marketlerden elde ettikleri, ithal ürün temin etmekte zorlandıkları, sosyal medya aracılığı ile tanıtımları gerçekleştirdiği, müşterilerin farklı lezzet arayışından dolayı makarna temalı restoranlarını tercih ettikleri sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca katılımcıların makarna temalı restoranların tanıtımı için dekorasyona daha fazla yatırım ve çeşitli etkinliklerin gerçekleştirilmesi gerektiği, makarna sos kültürünün ülkemizde yaygınlaşması ve gelişmesi gerektiği, makarna temasının daha bütünsel yansıtılması gerektiği vurgulanmıştır. In this study, it is aimed to reveal the perception of pasta and pasta themed restaurant in Gastronomy and Culinary Arts by examining the reasons for preference of pasta and the usability of pasta as a stand-alone product in restaurants. In the first part of the study, the concept of pasta varieties were examined. In the second part of the study, the concept of themed restaurants within the scope of Gastronomy and Culinary Arts has been examined.
The sample group consists of 20 people working in pasta themed restaurants. In the research, MAXQDA 2020, one of the qualitative data analysis programs, was used for the analysis of the data obtained by the interview technique. As a result of data analysis, “(1) education, (2) products offered in the menu, (3) menu update, (4) customer profile, (5) supply, (6) promotion, (7) reason for preference, (8) suggestion”, a total of 8 themes and 63 codes were determined. As a result of the analysis, the people working and managing the pasta-themed restaurants gain their knowledge about pasta with personal effort and experience. The customers prefer the fettuccine the most and they prefer the sauces with original content. On the other side, they add various sauces and products to their menu periodically and their customer profile consists of students in general. It has been concluded that the products are obtained from the contracted producers and chain markets, they have difficulty in obtaining imported products, they promote them through social media, and they prefer pasta themed restaurants because of the customers’ search for different tastes. In addition, it was emphasized that more investment in decoration and various activities should be carried out for the promotion of pasta-themed restaurants, that the pasta sauce culture should become widespread and developed in our country, and that the pasta theme should be reflected more holistically.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11630/12431Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [2074]



















