Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTerzi Kumandaş, Müberra
dc.contributor.authorElevli, Sermin
dc.date.accessioned2025-02-21T10:11:51Z
dc.date.available2025-02-21T10:11:51Z
dc.date.issued28 Aralık 2023en_US
dc.identifier.citationTerzi Kumandaş, M., & Elevli, S. (2023). Niteliksel Ölçüler İçin Süreç Yeterlilik Analizi: Çağrı Merkezi Örneği. Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi, 23(6), 1402-1411. https://doi.org/10.35414/akufemubid.1174083en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/2645611
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/12518
dc.description.abstractÜretilen ürün veya sunulan hizmetle ilgili kalite parametrelerinin önceden tahmin edilebilir ve kararlı bir yapıda olup olmadığını belirlemek üzere kontrol grafiklerinden yararlanılırken, tüketicilerin beklentilerini yansıtan spesifikasyonları karşılama düzeyini tespit etmek üzere süreç yeterlilik analizinden yararlanılmaktadır. “Uygun” ya da “Uygunsuz” gibi nitelemelerle ifade edilen nitel ölçümler için yapılan süreç yeterlilik analizi (SYA) çalışmalarının, sürekli rassal değişken olarak modellenen nicel ölçümler için yapılan çalışmalara kıyasla oldukça sınırlı düzeyde kaldığı görülmektedir. Oysaki çoğu üretim veya hizmet sürecinden, kaliteyle ilgili olumsuz gözlemlerin sayısına dayanan nitel ölçümler elde edilmektedir. Bu çalışmada bir özel hastanenin çağrı merkezinde kaçan (cevaplanmayan) çağrılara yönelik SYA yapılmıştır. Verilerin “kaçan” ve “cevaplanan” çağrı şeklinde iki kategoriden oluşan nitel ölçümlere dayanması nedeniyle Binom SYA’nden yararlanılmıştır. Dönemsel bazlı sigma seviyeleri üzerinden yapılan değerlendirme çağrı merkezi sürecinin yetersiz olduğunu göstermiştir. Son olarak ağaç diyagramı kullanılarak, sürecin iyileştirilmesine yönelik öneriler geliştirilmiştir.en_US
dc.description.abstractControl graphs are used to determine whether the quality parameters related to the product or the service provided are predictable and stable, while process capability analysis is used to determine the level of meeting the specifications that reflect the expectations of the consumers. Process capability analysis (PCA) studies for qualitative measurements such as “Appropriate” or “Inappropriate” seem to be at a very limited level compared to studies for quantitative measurements modelled as continuous random variables. However, in most production or service processes, qualitative measures are obtained based on the number of negative observations of quality. In this study, PCA has been made for abandoned (unanswered) calls in a call center of a private hospital. Binomial process capability analysis was used since the data is based on qualitative measurements consisting of two categories: “abandoned” and “answered” calls. Binomial PCA evaluated over the periodical-based sigma levels showed that the call center process was not capable. Finally, suggestions for improving the process were developed using a tree diagram.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.35414/akufemubid.1174083en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÇağrı Merkezien_US
dc.subjectBinom Yeterlilik Analizien_US
dc.subjectSüreç Yeterlilik Analizien_US
dc.subjectAğaç Diyagramıen_US
dc.subjectCall Centeren_US
dc.subjectBinomial Capability Analysisen_US
dc.subjectProcess Capability Analysisen_US
dc.subjectTree Diagramen_US
dc.titleNiteliksel ölçüler için süreç yeterlilik analizi: Çağrı Merkezi Örneğien_US
dc.title.alternativeProcess capability analysis for qualitative measures: Call Center Exampleen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalFen ve Mühendislik Bilimleri Dergisien_US
dc.departmentSeçinizen_US
dc.authorid0000-0002-3939-4268en_US
dc.authorid0000-0002-7712-5536en_US
dc.identifier.volume23en_US
dc.identifier.startpage1402en_US
dc.identifier.endpage1411en_US
dc.identifier.issue6en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster