Büyümekte olan aile şirketlerinin marka tutundurma ve dış pazarlara açılma süreçlerinde karşılaşılan sorunlar: Samsun örneği
Özet
Tüm pazarlarda büyük rol oynayan büyümekte olan aile şirketlerinin başarılı olabilmesi için marka tutundurma faaliyetleri ile dış pazarlara açılma süreçlerinin etkin bir şekilde yönetilmesi oldukça önemlidir. Bu sebeple büyümekte olan aile şirketlerinin marka tutundurma faaliyetleri ile dış pazarlara açılma süreçlerinin araştırılması üzerine yapılan ya da yapılacak olan çalışmalar büyümekte olan aile şirketleri için büyük fayda sağlayacaktır. Bu sebeple bu çalışmanın amacı, büyümekte olan aile şirketlerinin marka tutundurma ve dış pazarlara açılma süreçlerinde karşılaştıkları sorunların ve bu süreçlerin incelenmesidir. Mevcut araştırmada ilk olarak literatür taramaları ile kuramsal çerçeve oluşturulmuştur. Daha sonra anket çalışması yapılarak aile şirketlerinin işletme yönetimi ile alakalı görüşleri alınmıştır. Elde edilen verilerin normallik testi, faktör analizi, güvenirlik analizi, yüzde, frekans ve aritmetik ortalama değerleri, t testi, varyans analizi, korelasyon analizi ve regresyon analizi yöntemleri ile çözümlenmesi sağlanmıştır. It is very important to effectively manage brand promotion activities and the processes of opening to foreign markets for the success of growing family companies that play a major role in all markets. For this reason, studies conducted or to be conducted on the research of brand promotion activities and opening up to foreign markets of growing family companies will provide great benefits for growing family companies. For this reason, the aim of this study is to examine the problems faced by growing family companies in the processes of brand promotion and opening to foreign markets and these processes. In the current study, firstly, a theoretical framework was formed with literature reviews. Afterwards, a survey was conducted to collect the opinions of family companies about business management. The obtained data were analyzed by normality test, factor analysis, reliability analysis, percentage, frequency and arithmetic mean values, t test, analysis of variance, correlation analysis and regression analysis methods.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11630/12537Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [2074]



















