Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKurtdede Fidan, Nuray
dc.contributor.authorSay, Mine
dc.date.accessioned2025-02-24T06:59:52Z
dc.date.available2025-02-24T06:59:52Z
dc.date.issued25.07.2024en_US
dc.date.submitted2024-07-25
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/12542
dc.description.abstractBu araştırmada, Hayat Bilgisi dersinde okul dışı ortamlarda değerler eğitimi etkinliklerinin öğrencilerin değerleri kazanmalarına ve Hayat Bilgisi dersine yönelik tutumlarına etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2022-2023 eğitim öğretim yılı bahar döneminde, Kocaeli İlinin Dilovası İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı Mehmet Zeki Obdan İlkokulu 2. sınıfında öğrenim görmekte 60 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada karma yöntem kullanılmıştır. Nicel verileri elde etmek için ön test, son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Deney ve kontrol grubunun her birinde 30 öğrenci bulunmaktadır. Araştırmada nicel veri toplama aracı olarak Oker ve Tay (2020) tarafından geliştirilen "Hayat Bilgisi Dersi Tutum Ölçeği" kullanılmıştır. Araştırmanın nitel deseni, durum çalışması desenidir. Araştırmanın nitel verileri ise her geziden sonra öğrencilere uygulanan yarı yapılandırılmış görüşme formlarından ve her gezi sonrası öğrencilerin ve araştırmacının yazmış oldukları gezi günlüklerinden elde edilmiştir. Araştırma sonucunda Hayat Bilgisi dersinde okul dışı ortamlarda değerleri eğitimi kazandırmak amaçlı yapılan etkinliklerin öğrenciler üzerinde olumlu yönde etki ettiği görülmüştür. Araştırmanın sonucuna göre öğrencilerin okul dışı öğrenme ortamlarında yeni bilgiler öğrendikleri, gezilerde eğlenerek keyif aldıkları sonucuna ulaşılmıştır. Bunun sonucunda da öğrencilerin değerleri daha iyi öğrendikleri ve günlük yaşamlarında bu değereler doğrultusunda hareket etmeye çalıştıkları gözlemlenmiştir.en_US
dc.description.abstractThis study aims to investigate the impact of values education activities conducted in out-of-school environments within the Life Sciences course on students' acquisition of values and their attitudes towards the Life Sciences course. The study group consisted of 60 students enrolled in the 2nd grade of Mehmet Zeki Obdan Primary School, which is affiliated with the Dilovası District National Education Directorate in Kocaeli Province, during the spring semester of the 2022-2023 academic year. A mixed-methods approach was employed in the research. To obtain quantitative data, a pre-test, post-test control group quasi-experimental design was used. Each of the experimental and control groups included 30 students. The "Life Skills Course Attitude Scale," developed by Oker and Tay (2020), was used as the quantitative data collection tool. The qualitative design of the study was a case study. The qualitative data were obtained from semi-structured interview forms administered to students after each field trip and from the field trip diaries written by both the students and the researcher after each trip. The research concluded that activities aimed at instilling values in out-of-school environments during Life Skills classes had a positive effect on students. The findings indicated that students learned new information in out-of-school learning environments and enjoyed themselves during the trips. Consequently, it was observed that students better understood the values and attempted to act according to these values in their daily lives.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOkul Dışı Ortamlaren_US
dc.subjectDeğerler Eğitimien_US
dc.subjectHayat Bilgisi Dersien_US
dc.subjectOut-Of-School Environmentsen_US
dc.subjectLife Science Lessonen_US
dc.subjectValues Educationen_US
dc.titleHayat bilgisi dersinde okul dışı ortamlarda değerler eğitimi üzerine bir incelemeen_US
dc.title.alternativeAn examination of values education in non-school environments in the course of life sciencesen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Temel Eğitim Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorSay, Mine


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster