Mikrodalga ısıtma ile aspir yağından üretilen biyodizelin motor performans ve emisyonlarına etkilerinin araştırılması
Özet
Bu çalışmada, ev tipi bir mikrodalga modifiye edilerek transesterifikasyon reaksiyonu ile aspir yağından biyodizel üretimi yapılmıştır. D100 (%100 dizel yakıtı) ve B15 (%85 dizel yakıtı + %15 biyodizel) kullanılarak motor performans ve emisyon testleri gerçekleştirilmiştir. Maksimum momentin elde edildiği 1800 d/d motor devrinde ise yanma analizi gerçekleştirilmiştir. 1800 d/d motor devrinde, B15 yakıtı kullanımı ile motor momenti dizel yakıtına göre %2,66 daha düşük elde edilmiştir. B15 yakıtı kullanımı ile dizel yakıtına göre özgül yakıt tüketiminde ortalama olarak %9,28 artış elde edilmiştir. Dizel ve B15 yakıtları ile maksimum efektif verim sırasıyla %26,86 ve %26,27 olarak belirlenmiştir. B15 yakıtı için silindir basıncı ve ısı dağılımı değerleri dizel yakıtına göre daha az elde edilmiştir. B15 yakıtı kullanımı ile dizel yakıtına göre tutuşma gecikmesi süresinde azalma, yanma süresinde ise artış gözlenmiştir. Maksimum silindir içi basınç artış oranı dizel ve B15 yakıtları ile sırasıyla 7,118 ve 6,313 bar/KA olarak belirlenmiştir. CO ve HC emisyonları B15 yakıtı kullanımı ile dizel yakıtına göre daha az elde edilmiştir. In this study, biodiesel was produced from safflower oil by transesterification reaction by modifying a home type microwave. Engine performance and emission tests were performed using D100 (100% diesel fuel) and B15 (85% diesel fuel + 15% biodiesel). Combustion analysis was performed at 1800 rpm engine speed where maximum torque was obtained. At 1800 rpm engine speed, engine torque was obtained 2.66% lower than diesel fuel with B15 fuel. An average of 9.28% increase in specific fuel consumption was obtained with B15 fuel compared to diesel fuel. Maximum effective efficiency with diesel and B15 fuels was determined as 26.86% and 26.27%, respectively. Cylinder pressure and heat distribution values were obtained less for B15 fuel compared to diesel fuel. A decrease in ignition delay time and an increase in combustion time were observed with B15 fuel compared to diesel fuel. The maximum in-cylinder pressure increase rate was determined as 7.118 and 6.313 bar/CA with diesel and B15 fuels, respectively. CO and HC emissions were obtained lower with the use of B15 fuel compared to diesel fuel.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11630/12607Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [890]



















