Marka sadakati faktörlerinin futbol taraftarları üzerine etkisi: Ankaragücü ve Gençlerbirliği taraftarları üzerine bir çalışma
Özet
İşletmeler açısından işletmeye bağlı müşteri oluşturmanın firmanın geleceği ve tanınabilirlik açısından ne kadar önemli olduğu bilinmektedir. Aynı durum futbol kulüpleri içinde geçerlidir. Bazı kulüpler başarılı olmak ve tanınabilirliğini artırmak için transferlere, sosyal projelere para harcarken, bazı kulüpler ise borsaya girmektedir. Ancak kulüplerin temsilinde ve tanınmasında büyük rol oynayan taraftarlar hesaba katılmamaktadır. Bir işletme için sadık müşteri oluşturmak ne kadar önemli ise, bir futbol kulübünün tanınmasında ve temsil edilmesinde de taraftarlar o kadar önemlidir. Bu tez, Ankarada bulunan Ankaragücü-Gençlerbirliği taraftarları için futbol kulüplerinin desteklenmesinde hangi faktörlerin etkili olduğunu tespit etmek ve bu faktörlerin kulüplerini destekleyen iki farklı taraftar arasında nasıl davranış farklılığına yol açtığını tespit etmek için yapılan bir çalışmadır. It is well known that creating loyal customers is crucial for the future and recognition of businesses. The same holds true for football clubs. While some clubs invest in transfers and social projects to become more successful and enhance their visibility, others enter the stock market. However, fans, who play a significant role in representing and popularizing clubs, are often overlooked. Just as cultivating loyal customers is vital for a business, fans are equally important in the recognition and representation of a football club. This thesis is a study conducted on Ankaragücü and Gençlerbirliği fans in Ankara to identify the factors influencing the support of football clubs and to determine how these factors lead to behavioral differences between the two groups of fans.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11630/12787Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [2074]



















