Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorOkuyucu, Şerife Ebru
dc.contributor.authorİnan, Ziyade
dc.date.accessioned2025-03-19T05:53:47Z
dc.date.available2025-03-19T05:53:47Z
dc.date.issued29.07.2024en_US
dc.date.submitted2024-07-29
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/12795
dc.description.abstractBu tez çalışmasında alışveriş mekânlarının vitrin tasarımlarında dikkat edilmesi gereken kriterlerin belirlenmesi hedeflenmiştir. Mağazaların vitrin tasarımlarının, müşterilerin mağazayı tercih etmelerindeki etkisi üzerinde durulmuştur. Vitrin tasarımı yapılırken tasarımcıların dikkat etmesi gereken renk, aydınlatma, ürün dizimi, vitrin boyutu ve türü gibi unsurlar açıklanmıştır. Bu çalışma için Afyonkarahisar’da çok yaygın olarak kullanılan Park Afyon Alışveriş Merkezi’nde bulunan Colin’s ve Şimal giyim mağazalarının vitrin tasarımları incelenmek üzere seçilmiştir. Yapılan literatür taraması sonucunda, 28 soruluk anket formu hazırlanmış ve bu giyim mağazalarını ziyaret eden toplam 240 katılımcıya, mağazaların vitrin tasarımları ile ilgili anket uygulanmış, vitrin tasarımlarının katılımcılar üzerindeki etkileri incelenmiş, katılımcıların vitrin tasarımında dikkat ettikleri ve vitrinde daha fazla görmek istedikleri unsurlar ortaya konmuştur. Veri toplama aracı olarak kullanılan ankette 25 soru likert ölçek (Kesinlikle Katılmıyorum, Katılmıyorum, Kararsızım, Katılıyorum, Kesinlikle Katılıyorum) doğrultusunda hazırlanmıştır. Ankette katılımcıların demografik özelliklerini belirlemeye yönelik sorulara yer verilmiştir. Katılımcıların anket sorularına verdikleri cevaplar güvenirlik analizi, faktör analizi, yüzde değerleri, KMO ve Bartlett testi yöntemleri ile çözümlenmiştir. Elde edilen sonuçlara göre Colin’s ve Şimal giyim mağazası vitrin tasarımları, müşterileri olumlu yönde etkilemekte ve müşteriler tarafından beğenilmektedir. İncelenmek üzere seçilen Colin’s ve Şimal giyim mağazalarının vitrin tasarımlarının müşterilerin mağaza da daha fazla vakit geçirmelerini sağladığı ortaya konmuştur.en_US
dc.description.abstractIn this thesis, it is aimed to determine the criteria that should be considered in the window designs of shopping places. The effect of the showcase designs of the stores on the customers' preference of the store is emphasized. Elements such as color, lighting, product arrangement, size and type of showcase that designers should pay attention to while designing the showcase are explained. For this study, the showcase designs of Colin's and Şimal clothing stores in Park Afyon Shopping Center, which is widely used in Afyonkarahisar, were selected to be examined. As a result of the literature review, a 28-question questionnaire form was prepared and a questionnaire was applied to a total of 240 participants who visited these clothing stores about the window designs of the stores, the effects of the window designs on the participants were examined, the elements that the participants paid attention to in the window design and the elements they wanted to see more in the window were revealed. İn the questionnaire used as a data collection tool, 25 questions were prepared according to Likert scale (Strongly Disagree, Disagree, Neutral, Agree, Strongly Agree). The questionnaire included questions to determine the demographic characteristics of the participants. The answers given by the participants to the survey questions were analyzed by reliability analysis, factor analysis, percentage values, KMO and Bartlett test methods. According to the results obtained, Colin's and Şimal clothing store window designs affect the customers positively and are liked by the customers. It has been revealed that the window designs of Colin's and Şimal clothing stores, which were selected to be analyzed, enable customers to spend more time in the store.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMağazaen_US
dc.subjectMağaza İç Mekân Tasarımıen_US
dc.subjectMağaza Vitrinien_US
dc.subjectVitrin Tasarımıen_US
dc.subjectVitrinen_US
dc.subjectShopen_US
dc.subjectShop İnterior Designen_US
dc.subjectShop Showcase, Showcase Designs, Showcaseen_US
dc.titleAlışveriş mekânlarının vitrin tasarımlarının müşteri üzerindeki etkilerinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeStudying the effect of showcase designs in shopping places on customersen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sanat ve Tasarım Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorİnan, Ziyade


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster