Selman Ada’nın hayatı, sanatı ve Türk Operasına katkıları
Özet
Bu araştırma, Selman Ada’nın besteciliği, orkestra şefliği, korrepetitörlüğü ve idareciliği gibi özelliklerini tespit etme amacını taşımaktadır. Nitel yöntemin kullanıldığı araştırmada literatür taraması ve görüşme tekniğinden yararlanılmıştır. Araştırmanın, Selman Ada’nın bestecilik, orkestra şefliği, korrepetitörlük ve idarecilik yönlerinin ortaya çıkmasını sağlayacağı düşünülmektedir. Aynı zamanda Ada’nın bestecilik, orkestra şefliği, korrepetitörlük ve idarecilik yönlerinin bilinmesi ve tanıtılmasının hem profesyonel hem de amatör müzisyenler için faydalı olacağı düşünülmektedir. Araştırma, Ada’yla ilgili olarak içerdiği detaylar dolayısıyla ileride yapılabilecek Ada özelindeki proje ve etkinlikler için zemin hazırlayacak yapıya sahiptir. Ayrıca Ada’yla ilgili bugüne kadar yapılmış yeterli sayıda çalışma olmaması bakımından da önem taşımaktadır. Araştırmada, Ada’nın solistlik düzeyinde bir piyanist, üst düzey bir orkestra şefi, usta bir korrepetitör olduğu, müzik ve özellikle piyano eğitiminde yararlı olacak kaynaklar ortaya çıkardığı, ancak gerek ülkemizde gerekse dünyada tanınırlığının alt düzeyde kaldığı sonucuna varılmıştır. This research aims to determine the characteristics of Selman Ada as a composer, conductor, correpetitor and administrator. In this qualitative research, literature review and interview techniques were utilized. It is thought that the research will reveal the composer, conductor, correpetitor and administrative aspects of Selman Ada. At the same time, it is thought that it would be beneficial for both professional and amateur musicians to know and introduce Ada's compositional, conducting, correpetition and administrative aspects. Due to the details it contains about Ada, the research has a structure that will lay the groundwork for future projects and activities specific to Ada. In addition, it is also important in terms of the lack of sufficient number of studies on Ada to date. In the study, it was concluded that Ada was a pianist at the soloist level, a high-level conductor, a master correpetitor, and created resources that would be useful in music and especially in piano education, but his recognition both in our country and in the world remained at a low level.



















