8. sınıf öğrencilerinin sanal müze uygulamasıyla işlenen T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersine yönelik görüşleri
Özet
Teknoloji, toplumların değişiminde ve gelişiminde önemli bir rol oynamaktadır. Bilişim teknolojileri alanındaki gelişmeler ise eğitimdeki etkisini her geçen gün artırmaktadır. Günümüzde öğretmen merkezli geleneksel yöntemlerin kullanıldığı modellerden öğrencinin aktif, bilgiyi üreten olduğu, teknolojik imkân ve ortamların devreye sokulduğu yaklaşımlara geçilmektedir. Genel ağ ve yazılım teknolojilerinin gelişmesiyle müzelerin devamında sanal müzeler de öğrenme süreçlerine dahil edilmektedir. Bu araştırmanın amacı 8. sınıf öğrencilerinin sanal müze uygulamasıyla işlenen T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersine yönelik görüşlerinin incelenmesidir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseni kullanılmıştır. Çalışma, 2023-2024 eğitim öğretim yılı bahar dönemi içerisinde sekizinci sınıf “Millî Uyanış: Bağımsızlık Yolunda Atılan Adımlar” öğrenme alanı, “Birinci Dünya Savaşı” konusu ve “Millî Bir Destan: Ya İstiklal Ya Ölüm” öğrenme alanı, “Millî Mücadele” konularının işlenişinde sanal müzelerin kullanılması doğrultusunda oluşturulmuştur. Çalışma grubu, Çanakkale ili Merkez ilçesinde bulunan bir resmi ortaokulda 8. sınıfta öğrenim gören 20 kadın 12 erkek olmak üzere 32 öğrenciden oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Öğrencilerle yapılan görüşmelerle elde edilen veriler betimsel analiz yöntemiyle çözümlenmiştir. Bulgular, temalar, kodlar ve frekanslar şeklinde tablolaştırılarak sunulmuş, doğrudan alıntılar ile desteklenmiştir. Araştırma bulgularından yola çıkarak T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük derslerinde sanal müze deneyimleri sonucu öğrencilerin olumlu görüşlere sahip oldukları tespit edilmiştir. Öğrencilerin, konuları sıkılmadan, eğlenceli, kolay ve kalıcı bir şekilde öğrendikleri, farklı ve yeni bilgiler elde ederek öğrenmelerini pekiştirdikleri ve derslere olan ilgilerinin arttığı anlaşılmıştır. Müze ve sanal müze konularında edindikleri olumlu tutumlar sayesinde öğrenciler, müze ve sanal müze gezileri yapmaya devam edeceklerini vurgulamışlardır. Technology plays an important role in the change and development of societies. Developments in the field of Information Technologies are increasing their impact in education day by day. There is a transition from models in which teacher-centered traditional methods are used to approaches in which the student is active and produces knowledge and technological opportunities and environments are put into use. With the development of general network and software technologies, virtual museums are also included in the learning processes. The aim of the research is to examine 8th grade students' T.R. education through the virtual museum application. It is an examination of his views on the History of Revolution and Ataturkism course. In the research, case study design, one of the qualitative research methods, was used. The study was carried out in the spring semester of the 2023-2024 academic year, in the eighth grade "national awakening: steps taken towards independence" learning area, the "first world war" topic and the "national epic: either independence or death" learning area, virtual learning area in the treatment of national struggle topics. It was created for the use of museums. The study group consists of 32 students, 20 females and 12 males, studying in the 8th grade at a public secondary school in the Central district of Çanakkale province. A semi-structured interview form was used as a data collection tool. The data obtained through interviews with students were analyzed using the descriptive analysis method. The findings are presented in tables as themes, codes and frequencies, and are supported with direct quotations. Based on the research findings, T.R. It has been determined that students have positive opinions as a result of virtual museum experiences in History of Revolution and Ataturkism courses. It has been understood that students learn the subjects in a fun, easy and permanent way without getting bored, they reinforce their learning by obtaining different and new information, and their interest in the lessons increases. Thanks to the positive attitudes they acquired about museums and virtual museums, students emphasized that they will continue to make museum and virtual museum trips.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11630/12814Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [2013]