Dinim islam temel bilgiler ders kitabı siyer bölümünün siyer yazıcılığı açısından incelenmesi ve değerlendirilmesi
Özet
Bu araştırmanın amacı, 2014 yılından beri Diyanet İşleri Başkanlığı’na bağlı Kur’an kurslarında ders kitabı olarak 15 yaş üstü gençler ve yetişkinler tarafından okunan “Dinim İslam Temel Bilgiler” ders kitabını tarihi süreç içinde ortaya çıkan farklı peygamber algılarına göre incelemektir. Bununla birlikte bu araştırmanın bir diğer amacı da bu ders kitabının peygamberimiz Hz. Muhammed’i (s.a.v) örnek almaya katkı sağlayıp sağlamadığını araştırmaktır. Bu konuya cevap bulmak maksadı ile Afyonkarahisar İl Müftülüğü Kur’an kurslarında Kur’an kursu öğreticileri ve öğrencilerle görüşmeler yapılmıştır. Araştırmaya, bu kitabı okumuş ve incelemiş toplam 16 gönüllü öğretici ve öğrenci katılmıştır. Katılımcılara yüceltmeci, indirgemeci ve beşer-peygamber algılarıyla ilgili sorular yönetilmiştir. Araştırma sonucunda, incelenen ders kitabının Kur’an temelli bir peygamber algısı oluşturduğu fakat eksik yönlerinin bulunduğu tespit edilmiştir. The aim of this research is to examine the “My Religion Islam Basic Knowledge” textbook, which has been read by young people over the age of 15 and adults as a textbook in the Quran courses affiliated with the Presidency of Religious Affairs since 2014, according to the different sīra writings that emerged throughout the historical process. However, another purpose of this research is to investigate whether this textbook contributes to taking Muhammad (pbuh) as an example. In order to find an answer to this issue, interviews were held with Quran course instructors and students in Afyonkarahisar Provincial Quran courses. 16 participants who had read and reviewed this book participated in the research. The participants were asked questions about exaltationist, reductionist and human-prophet perceptions by making use of studies on the subject. As a result of the research, it was determined that the book examined created a perception of the prophet based on the Quran, but it had some shortcomings.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11630/12821Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [2013]