Tüketicinin satın alma davranışında sosyal bir faktör olarak din: Türkiye örneği
Özet
İnsan doğduğundan itibaren ölene kadarki olan süreçte tüketim ihtiyacını karşılamaya çalışmaktadır. Günümüz modern toplumuna baktığımızda tüketimi sadece ihtiyacını gidermek için değil hem statüsünü gösterebilmek için hem de arzularını tatmin etmek için tükettiği de anlaşılmaktadır. Tüketicinin satın alma sırasında çevresinde ki faktörlerden etkilendiği açıkça görülmektedir. Bu faktörler sosyo-kültürel etmenler ve işletmelerin yaptığı tutundurma işlemleri olarak da söylenebilir. Teknolojinin gelişmesi ve insanlar arasındaki iletişimin daha da artması sonucunda tüketici davranışlarını açıklayan birçok model ortaya çıkmıştır. Dini inançlar, insanların hayatları ve davranışları üzerinde güçlü etkiye sahip olan önemli bir faktördür. Müslüman tüketiciler de Pazarın büyük bir bölümünü oluşturmaktadır. Dini inançların tüketicilerde satın alma kararlarını farklı şekillerde etkilemektedir. Bazı mal ve hizmetlere karşı din kısıtlamalar getirmiştir. Sosyal bir faktör olan din bu farklılıklardan dolayı araştırmaya konu olmaktadır. Bu çalışmada, veri toplama aracı olarak anket yöntemi tercih edilmiştir. Kolayda örnekleme yöntemi kullanılarak elde edilen verilerin analizi ve değerlendirmesi için SPSS 25.0 programından yararlanılmıştır. Sosyal bir faktör olan dinin tüketicilerin satın alma davranışlarını nasıl etkilediğini ölçmek amacıyla Türkiye genelinden, farklı yaş, eğitim düzeyi, gelir düzeyi, din ve bölgelere göre kadın ve erkek tüketicilerden oluşan 1000 kişiye anket uygulanmıştır. Person tries to meet the need for onsumption in the process from birth to death. When we look at today's modern society, it is understood that he or she consumes consumption not only tosatisfy his needs, but also toshow hisor her status and satisfy his desires. It is clearly seen that the consumer is influenced by the factor saround him during the purchase. These factors can also be said as socio-cultural factor sand promotion operations performed by enterprises. As a result of the development of technology and increased communication between people many models have emerged that explain consumer behavior. Religious beliefs are an important factor that have a strong influence on people's live sand behavior. Muslim consumer salso constitute a large part of the market. Religious belief saffect consumers' purchasing decisions in different ways. Religion has imposed restrictions on some good sand services. Religion, which is a social factor, is the subject of research due to these differences. Inthisstudy, the survey method was preferred as a data collection tool. SPSS 25.0 program was used for the an alysis an devaluation of the data obtained by using the easy sampling method. Inorder to measure how religion, which is a social factor, affects the purchasing behavior of consumers, a survey was conducted for 1000 people consisting of male and female consumers from allover Turkey, according to differentages, educational levels, income levels, religions and regions.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11630/12822Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [2013]