Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorFiliz, Bijen
dc.contributor.authorErol, Nurgül
dc.date.accessioned2025-07-14T06:41:36Z
dc.date.available2025-07-14T06:41:36Z
dc.date.issued01.07.2025en_US
dc.date.submitted2025-06-04
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/13050
dc.description.abstractBu araştırmada öğrencilere sorumluluk davranışlarını kazandırmada temel yüzme eğitimi aracılığıyla bireysel ve sosyal sorumluluk modelinin (BSSM) etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın veri grubunu 2023-2024 eğitim-öğretim yılı, Afyonkarahisar merkezinde bulunan yarı olimpik yüzme havuzunda 9-15 yaş aralığında temel yüzme eğitimi alan, (deney grubu n=25, kontrol grubu n=25) 50 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada gömülü yarı-deneysel ön test–son test kontrol gruplu karma yöntemler deseni kullanılmıştır. Çalışmada sekiz hafta süresince, haftada iki toplam 16 ders, yüzme eğitimi temelli-BSSM programı uygulanmıştır. Veri toplama aracı olarak Bireysel ve Sosyal Sorumluluk Ölçeği (BSS-Ö), yansıtma zamanı değerlendirme formu ve yarı-yapılandırılmış bireysel veli görüşme formu kullanılmıştır. Nicel verilerin analizinde tek yönlü kovaryans analizi (ANCOVA), yansıtma zamanı değerlendirme formunun çözümlenmesi için yüzdelik analizi yapılmıştır. Nitel verilerin analizinde ise, yarı-yapılandırılmış bireysel veli görüşmesinden elde edilen verilerle içerik analizi yapılmıştır. Deney ve kontrol gruplarının toplam puanları arasında anlamlı farklılık olduğu ve deney grubu öğrencilerinin son test ve kalıcılık testi toplam puanlarında anlamlı artış olduğu gözlemlenmiştir. İçerik analizi ve yansıtma zamanı formundan elde edilen veriler, sorumluluk davranışlarının kazandırılmasına ilişkin kanıtları ortaya koymuştur. Sonuç olarak, temel yüzme eğitimi alan öğrencilere sorumluluk davranışlarının kazandırılmasında BSSM etkili olmuştur.en_US
dc.description.abstractIn this study, it was aimed to determine the effect of the teaching personal and social responsibility (TPSR) model through basic swimming education in teaching students responsibility behaviors. The data group of the study consisted of 50 students (experimental group n=25, control group n=25) between the ages of 9-15 who received basic swimming education in the semi-olympic swimming pool in the center of Afyonkarahisar in the 2023-2024 academic year. In the study, a mixed methods design with embedded quasi-experimental pretest-posttest control group was used. In the study, a swimming education-based TPSR program was implemented for eight weeks, two lessons per week, 16 lessons in total. The Personal and Social Responsibility Scale (PSR-S), reflection time evaluation form and a semi-structured individual parent interview form were used as data tools. One-way analysis of covariance (ANCOVA) was used to analyze the quantitative data, and percentage analysis was used to analyze the reflection time evaluation form. In the analysis of qualitative data, content analysis was performed with the data obtained from the semi-structured individual parent interview. It was observed that there was a significant difference between the total scores of the experimental and control groups and that there was a significant increase in the post-test and retention test total scores of the experimental group students. The data obtained from the content analysis and the reflection time form provided evidence for the acquisition of responsibility behaviors. As a result, the TPSR was effective in teaching responsibility behaviors to students receiving basic swimming education.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSorumluluken_US
dc.subjectBireysel Sorumluluken_US
dc.subjectSosyal Sorumluluken_US
dc.subjectBireysel ve Sosyal Sorumluluk Modelien_US
dc.subjectYüzmeen_US
dc.titleTemel yüzme eğitiminde model temelli öğretim: Bireysel ve sosyal sorumluluk modelien_US
dc.title.alternativeModel-based teachıng ın basıc swımmıng educatıon: personal and socıal responsıbılıty modelen_US
dc.title.alternativeModel-based teaching in basic swimming education: Personal and social responsibility modelen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalıen_US
dc.authorid0000-0002-9389-7050en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorErol, Nurgül


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster