| dc.contributor.advisor | Adar, Çağhan | |
| dc.contributor.author | Saydam, Memduh, Emrah | |
| dc.date.accessioned | 2025-12-19T13:33:53Z | |
| dc.date.available | 2025-12-19T13:33:53Z | |
| dc.date.issued | 11.06.2025 | en_US |
| dc.date.submitted | 2025-06-11 | |
| dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11630/13256 | |
| dc.description.abstract | Geçmişi yüzyıllar öncesine dayanan Türk müziği Orta Asya’dan başlayarak Anadolu ve Balkanlara kadar yayılmıştır. Bu süreçte geçmiş olduğu bölgelere kendi kültürünü benimsetmiş aynı zamanda da kendisi de o bölgelerin kültürlerinden etkilenmiştir. Bu etkileşim müzik alanında Balkanlar’dan gelen klarnet çalgısında görülebilmektedir. Önce Trakya bölgesine daha sonra Ege ve tüm ülkeye yayılmıştır. Ülkemizin birçok bölgesinde çalınan klarnet çalgısı Türk sanat müziği ve Türk halk müziğinde kendisine önemli bir yer bulmuştur. Günümüzde klarnet, pek çok virtüöz sanatçı tarafından icra edilmekte ve hem Türk müziği hem de dünya müziği sahnelerinde önemli bir enstrüman olarak yer almaktadır. Bu çalışmada, Türkiye’de özellikle Çanakkale'nin Biga ilçesinde yaşayan veya kökeni Biga’ya dayanan klarnet sanatçılarının müzikal pratikleri incelenmiştir. Bu araştırmada, ülkemizde Türk müziğinin her alanında kullanılan klarnet sazının, özellikle Çanakkale iline bağlı olan “Biga” ilçesindeki kullanım şeklinin diğer bölgelerden farklılıklarını, Türk makam müziğine yönelik icra ve üfleme tekniğinin ve tarzının farklılıklarını ve Türk makam müziğine ne kadar uygun olduğuna yönelik verilere ulaşılması amaçlanmaktadır. Çalışmada veri elde etmek amacıyla, yarı yapılandırılmış görüşme formu, katılımlı gözlem ve kaynak tarama yöntemleri kullanılmıştır. Çalışmanın alan araştırması yapacak araştırmacılar için önemli bir örnek olduğu düşünülmektedir. | en_US |
| dc.description.abstract | Turkish music, with a history dating back centuries, spread from Central Asia to Anatolia and the Balkans. During this process, it not only introduced its own culture to the regions it passed through but also was influenced by the cultures of those regions. This interaction can be seen in the clarinet instrument, which originated from the Balkans in the field of music. It first spread to the Thrace region, then to the Aegean and throughout the country. The clarinet, played in many regions of our country, has found an important place in Turkish art music and Turkish folk music. Today, the clarinet is performed by many virtuoso artists and holds a significant position as an instrument in both Turkish music and world music stages. This study examines the musical practices of clarinet artists who live in or are originally from the Biga district of Çanakkale, Turkey, including those who now reside in other cities. This study aims to gather data on the differences in the usage of the clarinet, an instrument used in all areas of Turkish music, particularly in the Biga district of Çanakkale Province, compared to other regions. It also seeks to explore the differences in performance and playing techniques related to Turkish maqam music, as well as how well the clarinet's style aligns with Turkish maqam music. In this study, a semi-structured interview form, participatory observation, and source review methods were used to collect data. It is thought that the study is an important example for researchers who will conduct field research. | en_US |
| dc.language.iso | tur | en_US |
| dc.publisher | Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
| dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
| dc.subject | Çanakkale Biga | en_US |
| dc.subject | Türk Müziği | en_US |
| dc.subject | Sol Klarnet | en_US |
| dc.subject | Müzik Pratikleri | en_US |
| dc.subject | Türk Müziği İcrası | en_US |
| dc.subject | Çanakkale Biga | en_US |
| dc.subject | Turkish Music | en_US |
| dc.subject | G (Sol) Clarinet | en_US |
| dc.subject | Music Practices | en_US |
| dc.subject | Turkish Music Performance | en_US |
| dc.title | Çanakkale ili Biga ilçesinde yaşayan romanların müzikal pratiklerinin “klarnet” özelinde incelenmesi | en_US |
| dc.title.alternative | The examination of the musical practices of roman people living in the Biga district of Çanakkale province through the clarınet instrument | en_US |
| dc.type | artThesis | en_US |
| dc.department | Enstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Müzik Anasanat Dalı | en_US |
| dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
| dc.contributor.institutionauthor | Saydam, Memduh, Emrah | |