Müze ziyaretçi deneyiminin tekrar ziyaret ve tavsiye etme niyetine etkisi: Afyonkarahisar Müzesi örneği
Özet
Günümüzde müzeler, yalnızca kültürel mirasın sergilendiği mekânlar olmanın ötesine geçerek, keyif ve rahatlama, sadakat, görsel beğenme, bilgi edinme, itibar ve toplumsal etkileşim gibi çok boyutlu işlevleriyle ön plana çıkmaktadır. Bu çok yönlü deneyimler, ziyaretçilerin memnuniyet düzeylerini ve müzeye yönelik gelecekteki davranışlarını önemli ölçüde etkilemektedir. Bu bağlamda, ziyaret deneyimini oluşturan faktörlerin tekrar ziyaret etme ve tavsiye etme niyeti üzerindeki etkisinin incelenmesi, müze yönetimleri açısından stratejik kararlar için önemli bilgiler sunmaktadır.
Bu çalışma, Afyonkarahisar Müzesi ziyaretçilerinin deneyimlerinin tekrar ziyaret ve tavsiye etme niyeti üzerindeki etkilerini belirlemeyi amaçlamaktadır. Araştırma nicel yönteme dayalı olarak tasarlanmış, veri toplama aracı olarak anket tekniği kullanılmıştır. Afyonkarahisar Müzesi’ni ziyaret eden 400 kişiyle yüz yüze anket uygulanmış ve elde edilen veriler SPSS istatistik analiz programı ile analiz edilmiştir. Araştırma kapsamındaki ölçekler, geçerlik ve güvenirlik analizlerinden geçirilmiştir. Elde edilen verilere, demografik özelliklerin anlamlı farklılıklarını belirlemek amacıyla bağımsız örneklem t-testi ve ANOVA analizleri uygulanmıştır. Daha sonra korelasyon ve basit doğrusal regresyon analizleri aracılığıyla değerlendirilmiştir. Yapılan analizler sonucunda, müze deneyimini oluşturan boyutların, ziyaretçilerin tekrar ziyaret etme ve tavsiye etme niyetleri üzerinde anlamlı ve pozitif bir etkiye sahip olduğu belirlenmiştir. Today, museums go beyond simply being spaces for displaying cultural heritage and stand out with their multifaceted functions, including pleasure and relaxation, loyalty, visual appreciation, information acquisition, reputation, and social interaction. These multifaceted experiences significantly influence visitors' satisfaction levels and future behaviors toward the museum. In this context, examining the impact of the factors that shape the visitor experience on revisit and recommendation intentions provides important information for museum management to make strategic decisions.
This study aims to determine the impact of Afyonkarahisar Museum visitors' experiences on revisit and recommendation intentions. The research was designed using quantitative methods and used a survey technique as the data collection tool. A face-to-face survey was conducted with 400 visitors to the Afyonkarahisar Museum, and the resulting data was analyzed using SPSS statistical analysis software. The scales in the study were subjected to validity and reliability analyses. Independent samples t-tests and ANOVA analyses were applied to the obtained data to determine significant differences in demographic characteristics. Correlation and simple linear regression analyses were then used. As a result of the analysis, it was determined that the dimensions that make up the museum experience have a significant and positive effect on visitors' intentions to revisit and recommend.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11630/13276Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [2074]



















