Ortaöğretim öğrencilerinin akademik erteleme ve öğretimsel muhalefet düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi (Afyonkarahisar örneklemi)
Abstract
Bu araştırmada, ortaöğretim öğrencilerinin akademik erteleme ve öğretimsel muhalefet algı düzeyleri arasındaki ilişkiyi belirlemek amaçlanmıştır. İlişkisel tarama modelinin kullanıldığı araştırmanın örneklemini, Afyonkarahisar merkezde bulanan Anadolu ve meslek liselerinde öğrenim gören 1050 öğrenci oluşturmuştur. Katılımcılar belirlenirken seçkisiz örnekleme yöntemlerinden biri olan basit seçkisiz örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak ‘’Akademik Erteleme Ölçeği’’ ve ‘’Öğretimsel Muhalefet Ölçeği’’ kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, öğrencilerin akademik erteleme davranışlarını ölçmek için uygulanan akademik erteleme ölçeğinden alınan puanların; cinsiyet, sınıf düzeyi, okul türü, anne öğrenim durumu, baba öğrenim durumu ve yaşanılan yer değişkenlerine göre anlamlı farka sahip olduğu bulunmuştur. Öğrencilerin öğretimsel muhalefet algı düzeylerini ölçmek için uygulanan öğretimsel muhalefet ölçeğinden alınan puanların; cinsiyet, sınıf düzeyi, okul türü, anne öğrenim durumu, baba öğrenim durumu ve yaşanılan yer değişkenlerine göre anlamlı farka sahip olduğu bulunmuştur. Akademik erteleme ve öğretimsel muhalefet arasında pozitif yönde orta düzeyde ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca ortaöğretim öğrencilerinin öğretimsel muhalefet puanlarının akademik erteleme puanlarını anlamlı bir şekilde yordadığı saptanmıştır. This study aimed to determine the relationship between secondary school students' perceptions of academic procrastination and instructional dissent. The study, which used the relational screening model, consisted of 1050 students studying at Anatolian and vocational high schools in the city center of Afyonkarahisar. A simple random sampling method, one of the random sampling methods, was used to select participants. The "Academic Procrastination Scale" and the "Instructional Dissent Scale" were used as data collection tools in the study. As a result of the study, it was found that the scores obtained from the Academic Procrastination Scale, applied to measure students' academic procrastination behaviors, had significant differences according to the variables of gender, grade level, school type, mother's education status, father's education status, and place of residence. The scores obtained from the Instructional Dissent Scale, applied to measure students' perceptions of instructional dissent, were found to have significant differences according to the variables of gender, grade level, school type, mother's education status, father's education status, and place of residence. It was concluded that there was a positive, moderate relationship between academic procrastination and instructional dissent. Additionally, it was determined that secondary school students' instructional opposition scores significantly predicted their academic procrastination scores.
Collections
- Yüksek Lisans Tezleri [2074]



















