Sosyal ağların pazarlama aracı olarak kullanımı: Türkiye’deki hazır giyim firmaları örneği
Künye
Kara, Yasemin ve Ali Coşkun. "Sosyal Ağların Pazarlama Aracı Olarak Kullanımı: Türkiye’deki Hazır Giyim Firmaları Örneği." AKÜ İİBF Dergisi 14, sayı.2 (2012) : 73-90.Özet
Sosyal bir çevre oluşturmak amacıyla kurulan ve büyük kitlelerin birbirleriyle yoğun olarak iletişime ve etkileşime geçebildikleri elektronik ortamlar olan sosyal ağ siteleri, işletmelerin tüketici düşüncelerini takip edebildikleri, bu düşüncelere yön veren çevresel etmenleri inceleyebildikleri ve tüketicilerin tercihlerini etkilemeye çalıştıkları bir pazarlama aracı olarak da kullanılmaya başlanmıştır. Bu çalışmada Türkiye'de en çok kullanılan sosyal ağ olan Facebook'un hazır giyim firmaları tarafından ne şekilde kullanıldığı ve yapılan pazarlama faaliyetlerinin tüketiciler üzerindeki etkileri incelenmiştir. Çalışmada aktif olarak Facebook’u kullanan firmalarla mülakat tekniği kullanılarak görüşmeler yapılmış, Facebook’un tüketiciler üzerindeki etkisi firmaların bakış açısından belirlenmeye çalışılmıştır. Firmaların, hedef müşteri kitleleri ve sosyal ağlardan beklentileri doğrultusunda bir Facebook stratejisi oluşturdukları görülmüştür. Bu stratejinin başarılı olması halinde Facebook’un firma bilinirliğini ve tüketici bağlılığını artırdığı ve firmanın satışlarını olumlu yönde etkilediği belirlenmiştir. Social network sites which are electronic environments establishing with the aim of to create a social circle and the large mass’s densely could communicate and interact with each other, have been started to be used as a marketing tool of firms could follow customers’ ideas, analyse environmental factors directing to these ideas and try to affect of customers’ preferences. In this study, Facebook which is the most commonly used social network in Turkey is used in what way by ready-made clothing firms and the effects of marketing activities on the customers have been researched. Meetings have been held by using interview technic with the ready-made clothing firms, the effects of Facebook on consumers have been worked to defined through firms’ perspective in the study. It has been seen that the firms strategise toward target customer mass and expectations from social networks on Facebook. If this strategy succeed, Facebook increase firm recognition and customer loyalty, affect positively sales of firm have been identified.
Kaynak
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi DergisiCilt
14Sayı
2Koleksiyonlar
- Cilt 14 : Sayı 2 [19]