Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYılmaz, Ö. Devrim
dc.date2015-01-16
dc.date.accessioned2015-01-16T13:49:27Z
dc.date.available2015-01-16T13:49:27Z
dc.date.issued2014-06
dc.identifier.citationÖ. Devrim Yılmaz Algılanan Mağduriyetin Affetme Eğilimi Ve intikam Niyeti Üzerindeki Etkisi: Konaklama işletmeleri Çalışanlarına Yönelik Bir Araştırma."AKÜ İİBF Dergisi- Cilt: XVI Sayı: 1 Yıl: Haziran 2014. Sayfalar: 87-105. Journal of Economics and Administrative Sciences- Volume: XVI Issue:1 Year: June 2014.en_US
dc.identifier.issn1302-1966
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/1560
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akuiibfd/issue/1617/20245
dc.description.abstractBu çalışmanın temel amacı iş yaşamında affetme eğilimi ve intikam niyeti düzeylerinin ölçülmesi ve sonuçların çalışanların saldırgan davranış algılarına göre nasıl değişebileceğinin açıklanmasıdır. Araştırma İzmir'de faaliyet gösteren 5 yıldızlı otel işletmeleri çalışanları ile yapılmış ve bu bağlamda 187 anket çalışma kapsamında değerlendirilmiştir. Sonuçlar incelendiğinde katılımcıların neredeyse yarısının işyerinde saldırgan davranışlara uğradığı ve bu çalışanların çoğunluğunun kadın ve daha az iş deneyimine sahip çalışanlar olduğu belirlenmiştir. Ayrıca çalışmanın temel araştırma konusu olan mağduriyet algısındaki artışın affetme eğilimini olumsuz yönde, intikam niyetini ise olumlu yönde etkilediği görülmüştür. Araştırmanın diğer bir sonucu çalışanların uzun süre saldırgan davranışlara maruz kalmaları durumunda kolaylıkla intikam almayı seçebilecekleri yönündedir. Bu açıdan araştırma sonuçları müşteri memnuniyeti kadar çalışan memnuniyetinin de önemli olduğu konaklama işletmeleri yöneticileri ve turizm araştırmacıları tarafından dikkatle değerlendirilmelidir.en_US
dc.description.abstractThe main purpose of this study is to evaluate the forgiveness tendency and revenge intention levels in work life and to explain how the results change according to the perceived victimization levels of employees. The research was examined with hotel employees in Izmir and 187 questionnaires were evaluated. The results showed that almost half of the employees were the victims of aggressive behaviours and most of them were female and having less job experience than others. Moreover, it was seen that the increase in perceived victimization affect forgiveness tendency levels in a negative way whereas it affects the revenge intention positively. Another result of the research was that employees could choose revenge intention option easily than others. In this respect the results of this research should be evaluated by managers of the lodging enterprises -where employee satisfaction is also important while concentrating on the customer satisfaction- and tourism researchers.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAlgılanan Mağduriyeten_US
dc.subjectAffetme Eğilimien_US
dc.subjectİntikam Niyetien_US
dc.subjectKonaklama İşletmelerien_US
dc.subjectTurizm Sektörüen_US
dc.titleAlgılanan mağduriyetin affetme eğilimi ve intikam niyeti üzerindeki etkisi: Konaklama işletmeleri çalışanlarına yönelik bir araştırmaen_US
dc.title.alternativeThe effect of perceived victimization on forgiveness tendency and revenge intention: A research on lodging enterprises' employeesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalİktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisien_US
dc.departmentDokuz Eylül Üniversitesi, İşletme Fakültesi, Turizm İşletmeciliği Bölümüen_US
dc.authoridTR22687en_US
dc.identifier.volume16en_US
dc.identifier.startpage87en_US
dc.identifier.endpage106en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster