Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖzdemir, Şuayıp
dc.contributor.authorÖzgöz, Ayşe
dc.date.accessioned2015-01-28T09:34:13Z
dc.date.available2015-01-28T09:34:13Z
dc.date.issued2011
dc.date.submitted2011
dc.identifier.citationÖzgöz Ayşe ''Tüketici Algısı Açısından Kurumsal İtibar İle Marka Değeri İlişkisi'' ''Consumer Perception of Corporate Reputation in terms of brand value of Relationship '' Afyon Kocatepe Üniversitesi Afyonkarahisar 2011en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/1710
dc.description.abstractKurumsal itibar, kurumun çalışmalarından etkilenen ve kurumu etkileyen çevrenin oluşturduğu kurumsal paydaşların kurum hakkındaki rasyonel ve duygusal değerlendirmelerinden oluşmaktadır. Marka değeri ise işletmenin sahip olduğu marka hakkında tüketicilerin duygu ve düşüncelerinden oluşmaktadır. Hem markaya hem de tüketiciye yarar sunmaktadır. Aynı zamanda finansal olarak da değerlendirilmektedir. Bu çalışmanın amacı, tüketici algısı açısından kurumsal itibar ve marka değerinin ilişkisini ölçerek ve ilişkinin derecesini belirlemektir. Türkiye genelinde yapılan bir araştırmayla ortak sektörde markaya sahip üç kurum ve markasının tüketicilerin algısında oluşan kurumsal itibar ve marka değerleri ölçülerek, iki kavram arasındaki ilişkiyi gösteren bir model oluşturulmuş ve bu model AMOS16 programı kullanılarak yapısal eşitlik modellemesi ile sınanmıştır. Analiz sonuçlarına göre tüketici algısı açısından kurumsal itibar ve marka değeri arasında pozitif ve istatistiksel açıdan anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractCorporate reputation composed of rational and emotional judgements of corporate stakeholders about corporation. Brand equity means of all feelings and considerations of consumers towards a brand of a company. Brand equity provides benefit to both brand and consumer. At the same time, brand equity is evaluated financially. The aim of the study is to identify the relationship level between corporate reputation and brand equity by measuring the relationship between them in terms of consumer perception. A model is formed to show relationship between two concepts by measuring the corporate reputation and brand equity consisted of consumer perception of three corporations that operate in common industry and their brands through a research covered Turkey and this model is tested with structural equation modeling by using AMOS16 programme. According to the results of analysis, it is found that there is a positive and statistically significant meaningful relationship between corporate reputation and brand equity in terms of consumer perception.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKurumsal itibaren_US
dc.subjectmarka değerien_US
dc.subjecttüketici algısıen_US
dc.subjectEşitlik modellemesi.en_US
dc.titleTüketici Algısı Açısından Kurumsal İtibar İle Marka Değeri İlişkisien_US
dc.title.alternativeConsumer Perception of Corporate Reputation in terms of brand value of Relationshipen_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilimdalıen_US
dc.authoridTR38587en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster