Termal Turizm İşletmelerinde Sağlık Beklentileri Ve Müşteri Memnuniyeti
Citation
Sandıkçı Mustafa ‘’Termal Turizm İşletmelerinde Sağlık Beklentileri Ve Müşteri Memnuniyeti’’ ‘’Expectatıons Of Health And Costumer Satısfactıon Among Thermal Resorts’’ Afyon Kocatepe Üniversitesi AfyonkarahisarAbstract
Bu çalışmanın amacı, Türkiye’deki termal turizm işletmelerinin yapısını incelemek, bu yapı içerisinde müşteri beklentilerini belirleyerek, sağlık beklentilerinin karşılanıp karşılanamamasının, konaklama işletmelerinde sunulan diğer hizmetlerin arzıyla oluşturulan memnuniyeti ne derece etkilediğini ortaya koymaktır. Termal turizm işletmelerinde misafir memnuniyeti, sadece konaklama, yeme-içme ve rekreasyon hizmetlerinin kusursuz verilmesiyle sağlanamamakta, ayrıca misafirlerin öncelikli geliş amaçları olan sağlık beklentilerinin ne derece karşılandığıyla da alakalı olmaktadır. Bu çalışmada, termal turizm işletmelerinde konaklayarak kür hizmeti ve konaklama-yeme içme hizmetini birlikte alan müşterilerin beklentilerini ortaya koymak, konaklama ve kür birimleri arasında gerçekleşen memnuniyet veya memnuniyetsizliği ortaya çıkararak, bu durumun aşılması üzerine tespitler yapmak bu çalışmanın temel amacını oluşturmaktadır. Ülkemizde turizmin 12 aya yayılabilmesi, sadece deniz turizmiyle sınırlı kalmaması üzerine çalışmalar yapılmaktadır. Termal turizm de, talebin yılın bütün aylarına dağılacağı düşüncesiyle ülke turizminin bu hedefe ulaşmasında önemli bir etken olacaktır. Termal turizm işletmelerinde müşterilerin istek, ihtiyaç ve beklentilerinin belirlenmesi, bunların karşılanması sonucu oluşacak memnuniyet ve sadakat gerek işletmelerin kârlılıklarını artıracak, gerekse ülke ekonomisine katkı sağlayacak, ayrıca iç ve dış turizmin yıl boyu canlı kalmasına fırsat vererek istihdama olumlu etki sağlayacaktır. Artan küresel rekabette ülkemizin termal turizmden daha fazla pay alabilmesi için, termal turizm işletmelerinin yapısı, işleyişi, müşteri beklenti-memnuniyet düzeyleri ve şikayetleri konuları araştırılması gereken konular olarak görülmektedir. The aim of this study is to explore the structure of thermal tourism enterprises, to define the expectations of the guests within this structure and to define to what extend the satisfaction of guests provided by the other services is affected by the satifaction of expectations for health. Customer satisfaction depends not only on serving the needs and wants for accomodation, food and beverage and recreation, but also it is related with the satisfaction level of their health expectations as they are the primary reasons among their choice.
In this study, the main effort aims to define the satisfying and unsatisfying conditions differ between the accomodation and thermal care applications units, among the guests staying at these centers and utilizing from the services of accomodation, food and beverage and thermal care applications together. There is an effort in our country, for diversification and sustainability among tourism industry by expanding the tourism season the whole year. Thermal tourism provides a favourable chance to capture this aim with its demand spreading whole year. Through defining and satisfying the wants and needs of the guests, thermal resorts would achieve increased satisfaction and loyalty of the guests as maximizing their profitability. Aggregately, thermal tourism would support the dynamics of the country, improve foreign and local tourism and increase the recruitment rates. Increasing global competition forces researchs to be about the structure of the thermal tourism enterprises and their efforts to satisfy customer needs and wants.