dc.contributor.advisor | Bal, Ahmet | |
dc.contributor.author | Kelleci, Ebru | |
dc.date.accessioned | 2015-02-23T08:37:26Z | |
dc.date.available | 2015-02-23T08:37:26Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.identifier.citation | Kelleci, Ebru. Hepatopankreatobiliyer Cerrahi Uygulanan Hastalardaki Postoperatif Olası Komplikasyonlar Konusunda Verilen Eğitim Etkinliğinin Değerlendirilmesi. Afyonkarahisar: Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2012. | en_US |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11630/2241 | |
dc.description.abstract | Araştırma, hepatopankreatobiliyer cerrahi geçiren hastalara postoperatif komplikasyonlar konusunda verilen eğitimin etkinliğini değerlendirmek amacıyla planlanmış ve uygulanmıştır. Araştırma İzmir Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi Cerrahi Kliniği Organ Nakli servisinde uygulanmıştır. Çalışma cerrahi girişim geçiren hastalardan oluşmuş olup istenilen hasta sayısına ulaşıncaya kadar 10.03. 2012 ve 10.06. 2012 tarihleri arasında yürütülmüştür. Araştırmanın evrenini uygulamayı kabul eden 100 hasta oluşturmuştur. (n=100)
Araştırma verileri araştırmacı tarafından ilgili literatüre dayalı olarak geliştirilen ‘Tanıtıcı Bilgi Formu’ ve ‘ Bilgi Düzeyi Değerlendirme Formu’ başlıklı iki bölüm ve 40 sorudan oluşan soru kağıdı kullanılarak toplanmıştır (Bkz. Ek 1).
Anket formu bilgi düzeyi ölçmeye yönelik olup hastaların yanıtlayabileceği şekilde hazırlanmıştır. Hastalar iki grup yapılmış ve ilk 50 kişiye eğitim vermeden sonraki 50 kişiye ise konuyla ilgili eğitim verdikten sonra uygulama yapılmıştır. Hastalar arasındaki etkileşimi engellemek amacıyla eğitim verilmeyen grup tamamlandıktan sonra eğitim verilen grupla çalışmaya devam edilmiştir.
Araştırmada elde edilen verilerin analizinde, Statistical Package for Social Sciences (SPSS) for Windows 15.0 paket programı kullanılmıştır. Bilgi puanı normal dağılıma uygunluk göstermediği için bilgi puanı ile ilgili tüm karşılaştırmalar non- parametrik testlerden Mann- Whitney ve Kruskal Wallis testleri ile yapılmıştır. Kategorik verilerin gruplardaki karşılaştırmaları ise Ki-Kare ve Fisher’in kesin olasılık testleri ile yapılmıştır. İstatiksel anlamlılık değeri ise p< 0.05 ile tanımlanmıştır.
Hastaların sosyodemografik özellikleri ve hastalık geçmişleri istatistiksel olarak analiz edildiğinde eğitim almayan hastalar ile eğitim alan hastalar arasında anlamlı bir farklılık bulunmamıştır (p>0,05).
Literatüre taramalarının sonucuyla da paralel olarak eğitimin hasta bilgilendirmesi açısından etkili olduğu görülmektedir. | en_US |
dc.description.abstract | Research, hepatopankreatobiliyer surgery patients in postoperative complications was conducted to evaluate the effectiveness of the training. Research at the Ege University Faculty of Medicine Department of Surgery Organ Transplant Hospital ward applied. Work consist of the required number of patients undergoing surgical intervention until 10.03. 2012 and 10.06.2012. The study population consisted of 100 patients who accepted the application (n= 100).
Developed by the researcher based on the literature about the 'Information Form' and 'Knowledge Level Evaluation Form titled collected using a questionnaire consisting of two sections and 40 questions (Bkz. Ek 1).
The questionnaire was designed to measure the level of knowledge and is intended to respond to in patients. Made of two groups of patients with and without training after the first 50 people to 50 people on the subject of education after the application is implemented. In order to prevent the interaction between the group of patients who are not training group continued to work after the training has been given.
Analysis of the data obtained in this study, Statistical Package for Social Sciences (SPSS) for Windows 15.0 software package was used. Data points show compliance with the normal distribution of knowledge score for all comparisons of non-parametric tests were made with the Mann-Whitney and Kruskal-Wallis tests. In comparisons of groups of categorical data chi-square and Fisher's exact probability tests. Statistical significance value of p <0.05 and are described.
Socio-demographic characteristics of the patients and patients without disease education and training histories were analyzed statistically significant difference between the patients (p> 0.05).
In parallel with the literature on the outcome of screening is to be effective in terms of education, Patient Information. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Hasta Eğitimi | en_US |
dc.subject | Hepatopankreatobiliyer Cerrahi | en_US |
dc.subject | Postoperatif Komplikasyon | en_US |
dc.title | Hepatopankreatobiliyer Cerrahi Uygulanan Hastalardaki Postoperatif Olası Komplikasyonlar Konusunda Verilen Eğitim Etkinliğinin Değerlendirilmesi | en_US |
dc.title.alternative | Possible Complications of Surgery in Patients Given About Hepatopankreatobiliyer Post Operative Evaluation of the Effectiveness of Training | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Hemşirelik Bölümü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |