Computer Assisted Biology Education
Abstract
Bilgisayarların insan hayatına yaygın olarak girmeleri 1980’li
yıllara rastlamaktadır. Bugün hemen hemen her alanda bilgisayarların
kullanımına şahit olmaktayız. Özellikle 1985’den sonra bilgisayar
eğitimde de yaygın olarak kullanılmaya başlamıştır. İlk başlarda daha çok
okulların genel işlerinde kullanımın yanında yavaş yavaş derslere yönelik
yazılımların artmasıyla bir çok dersde kullanılmaya başlanmıştır. Bugün
okullardaki bilgisayar kullanımından temel olarak üç amaç
hedeflenmektedir; (1) bilgisayarları kullanabilmek ve kullanım alanlarıyla
ilgili bilgiye sahip olmak (2) bilgisayar okur-yazarı olmak ve (3)
derslere destek amacıyla kullanabilmek. Bilgisayar destekli biyoloji
eğitimiyle ilgili örneklerden bazıları ise simülasyonlar, bilgisayarlı ölçüm
araçları, animasyonlar ve bunların hepsini bir arada bulunduran multimedia(çoklu
ortam) yazılımlarıdır. Bu yazılımlardan birçoğu bugün
öğrencilerimizin biyoloji konularını kendi kendilerine öğrenip
sınayabilecekleri şekilde hazırlanmış ve öğrencilerle öğretmenlerimizin
kullanımına sunulmuştur. Bu yazılımlarla öğrenci ve öğretmenlerimizin
bilgisayar kullanım yeteneklerini gelişebilmekte ve öğrencilerimizin
biyoloji öğrenimi hızlanabilmektedir.
Source
Sosyal Bilimler DergisiVolume
2Issue
2Collections
- Cilt 2 : Sayı 2 [21]