Sınıf Öğretmenlerinin Kişilik Profilleri
Abstract
Sınıf öğretmenlerinin dışadönük/içedönük, duyumsama/sezgisellik, düşünme/hissetme ve yargılama/algılama boyutlarıyla ilgili kişilik profillerini belirlemek amacıyla, Uşak il merkezinde 1998-99 öğretim yılında görev yapan 307 sınıf öğretmenine, P. Hedges’in görüşlerinden yararlanılarak araştırmacı tarafından hazırlanıp geliştirilen 70 itemlik ve Alpha katsayısı .73 olan Kişilik Envanteri uygulanarak yapılan bu araştırmanın sonuçları şöyle özetlenebilir: Sınıf öğretmenlerinin dış dünyaya karşı tutum açısından “dışadönük”; bilgi kazanma yolları ve çevreyi algılama açısından “duyumsayan”; karar verme biçimi açısından hissetme/düşünme boyutlarının arasında “kararsız”; yaşama karşı tutum ve yaşam felsefesi açısından “yargılayıcı” oldukları ileri sürülebilir. This study was done by applying The Personality Inventory which was prepared and developed by the researcher by making use of P.Hedges’s ideas and which has 70 items and .70 alpha coefficient to 307 primary school teachers employed in the centre of Uşak in 1998-1999 Education Terms in order to determine the personality profiles of the primary school teachers related with the dimensions such as to be introverted/extroverted, to sense/to be intuitional, to think/to feel and to judge/to perceive.
The findings of this study can be summarized as : the primary school teachers are extroverted in the attitude towards environment, sensetive in knowing how to acquire knowledge and to perceive environment , indecisive between to think/to feel dimensions in the way to decide and judicial in the life philosophy and the attitude to life.
Source
Sosyal Bilimler DergisiVolume
3Issue
1Collections
- Cilt 3 : Sayı 1 [18]