Show simple item record

dc.contributor.authorTürkmen, Lütfullah
dc.date2015-03-05
dc.date.accessioned2015-03-05T14:25:23Z
dc.date.available2015-03-05T14:25:23Z
dc.date.issued2001
dc.identifier.issn1302-1265
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/2511
dc.description.abstractThe purpose of this study was to reveal the aspects of computerized simulations in science and biology courses mostly in primary and secondary education levels. At the beginning of newly developed computer simulations in the science education area, the results showed some positive results but in some cases the applications of some simulations gave not significant changes than conventional instructional methods. Later, with the developing of simulations in science and biology areas, some of deficiencies have been overcome especially by means of the multimedia software and Internet applications. In the result, in science and biology courses simulations help the students to conceive scientific concepts and change misconceptions, to do some of the scientific experiments almost in real taste easily, and to have more positive attitudes toward science.en_US
dc.description.abstractBu çalışma, bilgisayar ve bilgisayara bağlı teknolojileden simülasyon programlarının ilköğretim, orta öğretim (Lise döneminde) fen bilgisi ve biyoloji derslerinde değişik kullanımlarını mevcut literatür ve araştırmaları baz alarak etkinliğini ortaya çıkarmak amacıyla yapılmıştır. Bugünkü anlamda bilgisayar teknolojisinin ve donanımının (hardware) tam olarak gelişmediği ve hızlı olmadığı dönemlerde elde mevcut bazı simülasyon ve yazılımlarla (software) yapılan araştırmalarda klasik metot ile bilgisayar destekli biyoloji eğitimi arasında çok fazla anlamlı (significant) düzeyde bir farklılığa rastlanamamıştır. Fakat, daha sonraları bilgisayarların multimedya (çoklu ortam) özellikler kazanması ve etkileşimli (interactive) yazılımların ve internetin kullanımın artması sonucu istenilen sonuçlar alınmaya başlamıştır. Sonuç da, biyoloji ve fen bilgisi eğitiminde kullanılan simülasyon programlarının bazı sonuçları şöyle özetlenebilir; bir kısım deneyleri bilgisayar ortamında kolaylıkla yapılabilir hale getirmiş, anlaşılması zor olan bazı bilimsel kavramları kolaylıkla anlaşılabilir olmuştur, öğrencilerin fen bilimlerine yönelik tutumlarını pozitif olarak değiştirmiştir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectScience and Biology Educationen_US
dc.subjectComputer Simulationsen_US
dc.titleComputer Simulation Usages in Science and Biology Educationen_US
dc.title.alternativeFen Bilgisi ve Biyoloji Eğitiminde Bilgisayar Simülasyon Kullanımlarıen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalSosyal Bilimler Dergisien_US
dc.contributor.departmentUşak Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümüen_US
dc.identifier.volume3en_US
dc.identifier.startpage73en_US
dc.identifier.endpage84en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record