Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorTurhan, Kasım
dc.contributor.authorÇelik, Nejla
dc.date.accessioned2015-03-10T09:03:34Z
dc.date.available2015-03-10T09:03:34Z
dc.date.issued2013
dc.date.submitted2013
dc.identifier.citationNejla Çelik'' Küreselleşmenin Türk Toplumunun Tüketim Alışkanlıkları Üzerindeki Etkisi '' Globalızatıon Impact On Consumptıon Habıts Of Turkısh Socıety '' Afyon Kocatepe Üniversitesi Afyonkarahisar 2014en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/2583
dc.description.abstractKüreselleşme ulaşım, iletişim ve enformasyon alanındaki gelişmelerle birlikte toplumsal ve kültürel düzenlemeler üzerinde mekansal uzaklıklardan kaynaklanan farklılıkları ortadan kaldıran süreci anlatan bir kavramdır. Artık dünyanın bir noktasında yaşanan bir gelişme bütün dünyayı etkisi altına almaktadır. Tüketim ise, ihtiyaç sahibi olan insanın ihtiyacını gidermek için girdiği sürece denir. Küreselleşme hemen her şeyi etkisi altına almıştır. Kültürün bir öğesi olan tüketimi de etkisi altına almıştır. Belli bir yerde geçerli olan tüketim etkinlikleri bütün dünyayı etkisi altına almayı başarabilmiş ve “tüketim kültürü" denen bir olgu ortaya çıkmıştır. Özellikle küreselleşme ve tüketim kültürü Türkiye açısından 1980 sonrası dönemde etkili olmuştur. Burada küreselleşmenin Türk toplumunun tüketim alışkanlıklarında ne gibi değişimlere yol açtığı incelenmiştir.en_US
dc.description.abstractGlobalization, is a concept that describes the process of eliminating the differences there transportation, communications, and information on developments in the field of spatial distances from the social and cultural arrangements. Now, any development in the world effects the whole world. Furthermore, consumption is the process through which are in need to eliminate their needs. Globalization has influenced almost everything. Consumption which is an element of culture has also been influenced. The consumption activities which are current in a particular place was able to get under the influence of whole world. A phenomenon called “consumer culture” come too the scene. Especially, globalization and consumer culture has been effective in Turkey since 1980’s. In this study through globalization are studied on the Turkish community consumption habits what caused changesen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKüreselleşmeen_US
dc.subjectTüketimen_US
dc.subjectTüketim alışkanlıklarıen_US
dc.subjectTüketim kültürüen_US
dc.subjectPopüler kültüren_US
dc.titleKüreselleşmenin Türk Toplumunun Tüketim Alışkanlıkları Üzerindeki Etkisien_US
dc.title.alternativeGlobalızatıon Impact On Consumptıon Habıts Of Turkısh Socıetyen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyoloji Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster