Adli Muhasebecilik Perspektifinde Türkiye’deki Üniversitelerde Muhasede Denetimi Eğitimi ve Öneriler
Künye
Saçaklı Yeşim ‘’Adli Muhasebecilik Perspektifinde Türkiye’deki Üniversitelerde Muhasede Denetimi Eğitimi ve Öneriler’’ ‘’Accounting Auditing Education and Suggestions at Universities in Turkey in Terms of Forensic Accounting Perspective’’. Afyon Kocatepe Üniversitesi : Afyonkarahisar, 2011.Özet
Globalleşen dünyada, adli muhasebe eğitimine olan ihtiyaç her geçen gün daha artmaktadır. Muhasebe denetimi eğitimini incelerken adli muhasebenin gerekliliğini göz ardı etmemek gerekmektedir. Başta Amerika Birleşik Devletleri olmak üzere, dünyada birçok örneği görülen mali skandallar ile hileli uygulamaların önlenmesi ve hileli işlemlerin tespitini önlemek için muhasebe denetimi eğitimi gerekliliği günümüzde giderek artmaktadır. Muhasebe denetiminin bir alanı olan adli muhasebe geliştirilen yöntem, teknik ve uygulama alanlarıyla eğitimde önemli bir noktada bulunmaktadır. Bunun nedeni ise, kamuoyuna yansıyan mali skandallar ve geleneksel denetim yöntemlerinin ve muhasebe eğitiminin bu skandalları önlemede yetersiz kalmasıdır. Gözlenilen sıkıntılardan kurtulmak içinde muhasebe denetimi ve adli muhasebe eğitimine olan ihtiyaç giderek artmaktadır. Yüksek öğretim kurumlarında bu eğitimin verilmesi artık ihtiyaç haline gelmiştir.
Bu ihtiyaçtan yola çıkarak yapılan bu çalışmada, günümüzde adli muhasebe mesleğinin bir ihtiyaç olarak kabul edilmesi gerçeğinden hareketle, Türkiye’de henüz bu ihtiyacı karşılayacak ölçüde bir eğitim faaliyeti içine girilmemesi ve bu alanda
iii
yeteri kadar çalışma bulunmaması sebebiyle bu alanda yapılacak olan çalışmaların Türkiye’de adli muhasebe eğitiminin geliştirilmesine katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
Bu konuda Türkiye’deki üniversitelerin ders programları incelenerek gerçek gözler önüne konulmaya çalışılmış, ders programlarındaki muhasebe denetimi ve özellikle adli muhasebedeki eksiklik tespit edilmiş, adli muhasebe bağlamında muhasebe denetimi eğitimi hakkında önerilerde bulunulmuştur. The need for forensic accounting education has been increasing day by day in globalling world. The necessity of forensic accounting should not be ignored by examinig accounting control education. At first United States of America, the necessity of accounting control education to determinate fradulent operations and prevent fradulent applications and financial scandals seen many examples in the World has been increasing nowadays. As an area of accounting auditing, forensic accounting has an important position at education with its method, technique, and application areas. Because accounting education and traditional auditing methods are inadequate to prevent financial scandals that rebounded to public opinion. The need for accounting control and financial accounting education has been increasing to get rid of the problems observed. And giving this education has become a necessity at higher education foundations.
v
In this study made by departing from this necessity, it is thought that studies that will be done about forensic accounting will contribute to developing forensic accounting in Turkey because of the fact that there are not enough education activities carried out in this area in Turkey by moving the fact that forensic accounting job is a necessity today.
In this subject the truth has been tried to be revealed by examining the schedules of universities in Turkey, the lack of schedules in financial auditing and especially in forensic accounting determined and suggested about accounting auditing education in the context of forensic accounting.
Bağlantı
http://hdl.handle.net/11630/2664Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [1638]