dc.contributor.advisor | Ocak, Gürbüz | |
dc.contributor.author | Aydoğuş, Rasim | |
dc.date.accessioned | 2015-03-12T09:38:17Z | |
dc.date.available | 2015-03-12T09:38:17Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.date.submitted | 2009 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11630/2699 | |
dc.description.abstract | Çalışmada ilköğretim 6 ve 7.sınıf öğrencilerinin fen ve teknoloji dersinde basamaklı öğretim yönteminin akademik başarıya etkisi incelenmiştir. Araştırma Afyonkarahisar’da bir özel ilköğretim okulunda 2008 – 2009 eğitim öğretim yılında dört ayrı grup ile yapılmıştır.
Araştırmada öntest – sontest kontrol gruplu model ve eylem araştırması kullanılmıştır. Öntest ve sontest ölçme aracı olarak kullanılmıştır. Ayrıca, basamaklı öğretim yöntemi içindeki ölçme araçlarının yanı sıra eylem araştırmasında kullanılmak üzere öğrencilerin görüşlerinin alındığı değerlendirme (görüşme) formu geliştirilmiştir.
Her bir grup için geliştirilen ölçme araçlarından alınan sonuçlar ayrı ayrı istatistiksel analizlere tabi tutulmuş ve grupların ortalamaları ve anlamlılık durumları incelenmiştir. Anlamlılık düzeyi .05 olarak alınmıştır. Ölçme araçlarının verdiği puanların karşılaştırılması için “t” testi kullanılmıştır. Ayrıca değerlendirme (görüşme) formundan alınan görüşler NVivo 7 bilgisayar programında analiz edilmiştir.
Bu araştırmaya göre basamaklı öğretim yönteminin uygulandığı deney gruplarının üçünün akademik başarısı geleneksel öğretim yöntemlerinin uygulandığı kontrol gruplarına göre daha yüksek çıkmıştır. Yalnızca bir grupta geleneksel öğretim yöntemlerinin uygulanması başarıyı artırmıştır. Bunun sebebi dershane, özel ders gibi çeşitli okul dışı etkenler olarak belirlenmiştir. | en_US |
dc.description.abstract | With this study, the effect of the layered curriculum in Science and Technology Subject to the academic achievement for 6th and 7th grade students in primary education was analyzed. The research was involved 4 different groups of students from a private primary school in Afyonkarahisar, in the 2008–2009 academic year.
Pretest – posttest control group model (the model of pretest – posttest with control group) and action research were used in this research. The pretest and posttest were used as a measurement instruments. Also, as well as layered curriculum measurement instruments, the assessment contains with the received opinions of the students were developed.
The results received from developed measurement instruments were subjected to statistical analyses individually and the averages of the groups and level of significance were analyzed. The significance level is assumed as .05. The “t” test was used for the comparison of the scores which the measurement instruments had given. Also, opinions obtained from assessment were analyzed with NVivo7 computer programme.
According to this research, the academic success of the three of the layered curriculum experiment groups was higher than the conventional methods groups. Only for one of the groups, applying the conventional methods increased the level of succession. The reason of that were the extra scholastic factors such as the training centers and the private lessons. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Basamaklı Öğretim Yöntemi | en_US |
dc.subject | Fen ve Teknoloji Eğitimi | en_US |
dc.title | İlköğretim 6. Ve 7. Sınıf Fen Ve Teknoloji Dersinde Basamaklı Öğretim Yönteminin Akademik Başarıya Etkisi | en_US |
dc.title.alternative | Etkisi Effect To Academıc Achıvement Of Usıng Layered Currıculum In Prımary Schools’ 6th And 7th Degree Scıence Lesson | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |