Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorOcak, Gürbüz
dc.contributor.authorAydoğuş, Rasim
dc.date.accessioned2015-03-12T09:38:17Z
dc.date.available2015-03-12T09:38:17Z
dc.date.issued2009
dc.date.submitted2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/2699
dc.description.abstractÇalışmada ilköğretim 6 ve 7.sınıf öğrencilerinin fen ve teknoloji dersinde basamaklı öğretim yönteminin akademik başarıya etkisi incelenmiştir. Araştırma Afyonkarahisar’da bir özel ilköğretim okulunda 2008 – 2009 eğitim öğretim yılında dört ayrı grup ile yapılmıştır. Araştırmada öntest – sontest kontrol gruplu model ve eylem araştırması kullanılmıştır. Öntest ve sontest ölçme aracı olarak kullanılmıştır. Ayrıca, basamaklı öğretim yöntemi içindeki ölçme araçlarının yanı sıra eylem araştırmasında kullanılmak üzere öğrencilerin görüşlerinin alındığı değerlendirme (görüşme) formu geliştirilmiştir. Her bir grup için geliştirilen ölçme araçlarından alınan sonuçlar ayrı ayrı istatistiksel analizlere tabi tutulmuş ve grupların ortalamaları ve anlamlılık durumları incelenmiştir. Anlamlılık düzeyi .05 olarak alınmıştır. Ölçme araçlarının verdiği puanların karşılaştırılması için “t” testi kullanılmıştır. Ayrıca değerlendirme (görüşme) formundan alınan görüşler NVivo 7 bilgisayar programında analiz edilmiştir. Bu araştırmaya göre basamaklı öğretim yönteminin uygulandığı deney gruplarının üçünün akademik başarısı geleneksel öğretim yöntemlerinin uygulandığı kontrol gruplarına göre daha yüksek çıkmıştır. Yalnızca bir grupta geleneksel öğretim yöntemlerinin uygulanması başarıyı artırmıştır. Bunun sebebi dershane, özel ders gibi çeşitli okul dışı etkenler olarak belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractWith this study, the effect of the layered curriculum in Science and Technology Subject to the academic achievement for 6th and 7th grade students in primary education was analyzed. The research was involved 4 different groups of students from a private primary school in Afyonkarahisar, in the 2008–2009 academic year. Pretest – posttest control group model (the model of pretest – posttest with control group) and action research were used in this research. The pretest and posttest were used as a measurement instruments. Also, as well as layered curriculum measurement instruments, the assessment contains with the received opinions of the students were developed. The results received from developed measurement instruments were subjected to statistical analyses individually and the averages of the groups and level of significance were analyzed. The significance level is assumed as .05. The “t” test was used for the comparison of the scores which the measurement instruments had given. Also, opinions obtained from assessment were analyzed with NVivo7 computer programme. According to this research, the academic success of the three of the layered curriculum experiment groups was higher than the conventional methods groups. Only for one of the groups, applying the conventional methods increased the level of succession. The reason of that were the extra scholastic factors such as the training centers and the private lessons.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBasamaklı Öğretim Yöntemien_US
dc.subjectFen ve Teknoloji Eğitimien_US
dc.titleİlköğretim 6. Ve 7. Sınıf Fen Ve Teknoloji Dersinde Basamaklı Öğretim Yönteminin Akademik Başarıya Etkisien_US
dc.title.alternativeEtkisi Effect To Academıc Achıvement Of Usıng Layered Currıculum In Prımary Schools’ 6th And 7th Degree Scıence Lessonen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Eğitim Bilimleri Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster