dc.contributor.advisor | Bayram, Ahmet Kemal | |
dc.contributor.author | Göl, Mine | |
dc.date.accessioned | 2015-03-12T09:53:07Z | |
dc.date.available | 2015-03-12T09:53:07Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11630/2701 | |
dc.description.abstract | Okuma, yaşamı renklendiren, insanın bilgi ve kültür kazanmasını sağlayan ve sürekli geliştirilmesi gereken bir beceridir. Bu beceri ilköğretimin ilk kademesinden başlayarak hayat boyu devem eden zihinsel bir etkinliktir. Bu becerinin geliştirilmesinde iyi seçilmiş çocuk edebiyatı ürünleri önemli rol oynar. Özellikle birçok alışkanlık 3-6 yaş yani kişiliğin temellerinin atıldığı kritik yıllar olan okul öncesi döneme rast gelen edebiyat ürünlerinin hassasiyet göstererek yazılması tüm çocuk yazarlarını ilgilendiren bir konudur.
Bu çalışma genel anlamda, okul öncesi çocuğuna yönelik hazırlanan kitaplarda yaratılan kalıp yargıların incelemesinden oluşur. Bu doğrultuda kitapların içeriğinde yer alan kalıp yargılar; niteliksel analizi yöntemi ile yorumlanmaya çalışılmaktadır. Araştırmanın örneklemi, Mustafa Ruhi Şirin ve Ayla Çınaroğlu’ nun çocuklara aktardıkları kitaplar arasından seçilmektedir. Çalışma sonucunda, kalıp yargıların edebiyat gibi ciddi bir kanalla çocuklara sunulması açısından yazarın cinsiyet belirleyici olmadığı ve cinsiyet kimliği inşasında etkili olduğu saptanmıştır | en_US |
dc.description.abstract | Reading is a skill which makes the life colourful and provides with getting knowledge and cultural information. It should be developed continuously. Reading skill is a mental activity which is needed to gain. Well-selected literature products play important role on developing this skill. Especially, it is an essential subject which is interested all authors for children in the terms of writing their books sensitively because many habits are gained in 3-6 age period in other word, these years are critical in respect to their personality development.
This study as a whole consists of examining in stereotyped judgements in the books which are written for kindergarten children. Accordingly, stereotyped judgements which are take placed in the content of books are tried to analyses with the qualitative analyses method. The sample of the study has been chosen among Mustafa Ruhi Şahin's and Ayla Çınaroğlu's books. In the end of the study, it is stated that presentations of stereotyped judgements through the literature effects on modern society and modern person identity | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Çocuk Edebiyatı | en_US |
dc.subject | Cinsiyet Rolleri | en_US |
dc.subject | Kalıp Yargı | en_US |
dc.subject | Mustafa Ruhi Şirin | en_US |
dc.subject | Ayla Çınaroğlu | en_US |
dc.title | Çocuk Edebiyatında Cinsiyet Rolleri: Mustafa Ruhi Şirin ve Ayla Çınaroğlu’ nun Eserleri | en_US |
dc.title.alternative | Gender Roles in Chıldren Literature: Mustafa Ruhi Şirin’ S and Ayla Çınaroğlu’ S Works | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sosyoloji Anabilim Dalı | en_US |
dc.authorid | TR25951 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |