dc.contributor.advisor | Yapıcı, Şenay | |
dc.contributor.author | Koçyiğit, Mehmet | |
dc.date.accessioned | 2015-03-12T10:45:40Z | |
dc.date.available | 2015-03-12T10:45:40Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.identifier.citation | | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11630/2705 | |
dc.description.abstract | Araştırmanın amacı, üniversite öğrencilerinin başarı/başarısızlıklarına
yaptıkları nedensel yüklemelerin boyutlarını tespit etmek ve hangi öğrenme stillerine
sahip olduklarını belirleyebilmektir. Araştırma betimsel bir araştırmadır ve tarama
yöntemi kullanılmıştır.
Araştırmanın çalışma evrenini 2010-2011 akademik yılında Afyon Kocatepe
Üniversitesi Eğitim, Mühendislik ve İktisadi ve İdari Bilimler Fakülteleri normal
öğretim 1. ve 4. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmanın işlemsel örneklemini
tabakalı örnekleme tekniği kullanılarak bölümlere göre oranlı seçilen 136’sı erkek,
164’ü kadın olmak üzere 300 kişi teşkil etmektedir.
Araştırmada veri toplama aracı olarak McAuley, Duncan, ve Russell
(1992)’den uyarlanan Nedensel Boyutlar Ölçeği II ile Aşkar ve Akkoyunlu (1993)
tarafından Türkçe’ye çevrilen Kolb Öğrenme Stili Envanteri kullanılmıştır.
Verilerin analizinde frekans ve yüzdeler, çapraz tablolar ve ki-kare testi,
aritmetik ortalama, standart sapma, ilişkisiz örneklem t testi ve tek yönlü varyans
analizi testi kullanılmıştır.
Araştırma sonucuna göre başarıya yapılan yüklemeler içsel, kişinin kendi
tarafından kontrol edilebilen, daimi ve fakat dışsal kontrole daha kapalıdır.
Başarısızlığa yapılan yüklemeler ise başarıya yapılanlara göre daha dışsal, kişisel
olarak daha az kontrol edilebilir, daha geçici fakat dış kontrole daha açıktır.
Örneklemin %43.7’si özümseyen öğrenme stiline, %32’si birleştiren öğrenme
stiline, %14’ü ayrıştıran öğrenme stiline, ve %10.3’ü yerleştiren öğrenme stiline
sahiptir. Sahip olunan öğrenme stillerinin dağılımında fakülte, sınıf düzeyi ve
cinsiyet değişkenlerine göre istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık yoktur | en_US |
dc.description.abstract | The purpose of the research is to find out the dimensions of the causal
attributions to success and failure of university students, and to identify their learning
styles. The research is a descriptive one and survey method was used.
The study group consisted of 1. and 4. grade students of three faculties of
Education, Engineering and Economics and Administrative Sciences in the academic
year of 2010-2011. The sample consisted of a sum of 300 people, 136 of whom are
male, and 164 of whom female, chosen through the technique of stratified sampling.
Causal Dimensions Scale II adapted from McAuley, Duncan, and Russell
(1992) and Kolb Learning Style Inventory, which was translated into Turkish by
Aşkar and Akkoyunlu (1993) were used as data collecting tools.
To analyse the data, frequency, percentages, crosstabs, chi-square, mean,
standard deviation, independent samples t test, and one-way ANOVA tests were
carried out.
As a result of the research, attributions to success were found out to be more
internal, personally more controllable, stable, but externally less controllable.
Attributions to failure are more external, externally more controllable but personally
less controllable and stable than the ones to success.
vii
43.7% of the sample have assimilating, 32% of the sample have convergent,
14% have divergent and 10,3% of the sample have accommodative learning styles.
Distribution of learning styles shows no statistically significant difference in terms of
the variables of faculty, grade level and gender | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Nedensel Yüklemeler | en_US |
dc.subject | Yaşantısal Öğrenme | en_US |
dc.subject | Öğrenme Stilleri | en_US |
dc.title | Üniversite Öğrencilerinin Nedensel Yüklemeleri ve Öğrenme Stilleri | en_US |
dc.title.alternative | Causal Attributions and Learnıng Styles of University Students | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | en_US |
dc.authorid | TR31699 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |