Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYapıcı, Şenay
dc.contributor.authorUygur, Mesude
dc.date.accessioned2015-03-13T07:22:31Z
dc.date.available2015-03-13T07:22:31Z
dc.date.issued2012
dc.date.submitted2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/2730
dc.description.abstractBu araştırma, 6. sınıf öğrencilerinin Fen ve Teknoloji dersindeki “Canlılarda Üreme, Büyüme ve Gelişme” ünitesinde geçen cinsel içerikli kavram ve açıklamalara ilişkin tutumlarını incelemek ve tutumlar arasında bazı değişkenler açısından anlamlı farklılıkların olup olmadığını tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2010–2011 eğitim-öğretim yılında Afyonkarahisar ili merkez ilçede bulunan, Osman Atilla İlköğretim Okulu, Kocatepe İlköğretim Okulu, Kazım Özer İlköğretim Okulu ve Mareşal Fevzi Çakmak İlköğretim Okulu’nun 6. sınıflarında okuyan 306 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın alt problemlerinden elde edilen puanların gruplar arası karşılaştırmaları için, bağımsız t testi ve tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır. Araştırmanın sonunda; öğrencilerin cinselliğe karşı olumlu ya da olumsuz bir tutum sergileyemedikleri, okulda bu ünitede geçen konuları öğrenmeye yönelik olumlu tutum sergiledikleri ve bu ünitenin Fen ve Teknoloji dersinde işlenmesine karşı olumsuz tutum sergiledikleri bulunmuştur. Öğrencilerin cinsel içerikli kavram ve açıklamalara ilişkin tutumları arasında cinsiyet değişkenine göre erkek öğrenciler lehine ve ailenin geliri değişkenine göre 2500 TL üzeri gelir düzeyindekilerin lehine 0,05 düzeyinde anlamlı farklılık bulunmuştur. Diğer değişkenler açısından anlamlı farklılıklar yokturen_US
dc.description.abstractThis research aimed to examine 6th grade primary students’ attitudes and behaviours related to sexual content of the concepts which are in “Reproductive, Growth and Development in Living Beings” unit in Science and Technology course and identify whether there were significant differences between the attitudes in terms of variables. The research group consists of 306 students studying 2010–2011 education year in Osman Atilla Primary School, Kocatepe Primary School, Mareşal Fevzi Çakmak Primary School and Kazım Özer Primary School in the central district of Afyonkarahisar. Comparisons between groups for the scores obtained from the research sub-problems, the independent simple t test and one way ANOVA were used. The findings of the research revealed that students can’t show positive or negative attitude towards sexuality, they show positive attitude towards learning this unit at school and they show negative attitude towards learning this topic in Science and Technology course. Between students’ attitudes concerning the sexual nature of the concepts and explanations in favor of male students according to gender and according to family income variables in favor of incomes which are 2500 TL above at 0,05 significant difference were found. There was no significant differences in terms of other variablesen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectCinselliken_US
dc.subjectCinselliğe Karşı Tutumen_US
dc.subjectErgenliken_US
dc.subjectFen ve Teknoloji Dersien_US
dc.titleİlköğretim 6. Sınıf Fen ve Teknoloji Dersindeki Cinsel İçerikli Konulara Yönelik Öğrenci Tutumlarıen_US
dc.title.alternative6th Grade Primary Students’ Attitudes Towards Sexual Content in Science and Technology Courseen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster