Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÇelik, Levent
dc.contributor.authorTurna, Hakan
dc.date.accessioned2015-03-13T07:55:08Z
dc.date.available2015-03-13T07:55:08Z
dc.date.issued2010
dc.date.submitted2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/2740
dc.description.abstractBu araştırmada, Bilgisayar okur-yazarlığının öğretilmesinde kullanılan farklı etkileşim tekniklerinin, öğrencilerin ders performanslarına ve Bilgisayara karşı olan tutumlarına etkileri incelenmiştir. Araştırma 2008–2009 öğretim yılı ikinci döneminde Afyon Kocatepe Üniversitesi’nde öğrenim gören farklı branşlardan 1. sınıf öğrencileri ile yürütülmüştür. Çalışma örneklemini rasgele seçilen 10 şubeden, toplam 361 öğrenci oluşturulmuştur. Bu şubeler rasgele 3 gruba ayrılmıştır.“Word 2003” ünitesi, internet destekli interaktif eğitim şeklinde, birinci gruba Dinleme etkileşim tekniği kullanılarak, İkinci gruba Dinleme-Ödev etkileşim tekniği kullanılarak ve üçüncü gruba da, Dinleme-Ödev-Çoktan seçmeli bilgi testi etkileşim tekniği kullanılarak verilmiştir. Araştırma sonunda, öğrencilerin ders performanslarının, uygulanan yönteme bağlı olarak anlamlı bir şekilde değiştiği belirlenmiştir. Yine Öğrencilerin bilgisayara karşı olan tutumlarının, uygulanan yönteme bağlı olarak anlamlı bir şekilde değiştiği görülmüştür. Ancak Öğrencilerin Bilgisayar tutum ölçeğinden elde ettikleri puan ortalamalarının cinsiyet bakımından anlamlı bir faklılık göstermediği tespit edilmiştiren_US
dc.description.abstractIn this research, the effects of the various interaction techniques, used in teaching computer literacy, on students' lesson performance and attitude towards computers are observed. The research was conducted by the junior students of random fields from Afyon Kocatepe University in the second term of the academic year between 2008 and 2009. The research sample composed of 361 students in total from randomly chosen 10 branches. These branches are randomly divided into 3 groups. 'Word 2003' subject was taught through web-based interactive teaching to the first group using audio interactive technique, to the second group audio-assignment technique and to the third group audioassignment- multiple choice knowledge test. At the end of the research,it has been predicated that students' lesson performances are changed boud to the technique which applied.Also, It is experienced that the attitudes of the students towards computers have altered significantly subject to the methods having applied. However,it has been determined that the average scores which students got from computer attitude scale are not varied meaningfully in terms of gender.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTutumen_US
dc.subjectÖğrenme Performansıen_US
dc.subjectBilgisayar Okur- Yazarlığıen_US
dc.subjectEtkileşim Tekniklerien_US
dc.titleBilgisayar Öğretiminde Kullanılan Farklı Etkileşim Tekniklerinin Öğrencilerin Tutumlarına ve Öğrenme Performanslarına Etkilerien_US
dc.title.alternativeThe Effects of the Different Interaction Tecniques to be Used in the Computer Literacy Lesson Into the Students’ Learning Performance And Attitudesen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster