dc.contributor.advisor | Çelik, Levent | |
dc.contributor.author | Turna, Hakan | |
dc.date.accessioned | 2015-03-13T07:55:08Z | |
dc.date.available | 2015-03-13T07:55:08Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11630/2740 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, Bilgisayar okur-yazarlığının öğretilmesinde kullanılan farklı
etkileşim tekniklerinin, öğrencilerin ders performanslarına ve Bilgisayara karşı olan
tutumlarına etkileri incelenmiştir.
Araştırma 2008–2009 öğretim yılı ikinci döneminde Afyon Kocatepe
Üniversitesi’nde öğrenim gören farklı branşlardan 1. sınıf öğrencileri ile yürütülmüştür.
Çalışma örneklemini rasgele seçilen 10 şubeden, toplam 361 öğrenci oluşturulmuştur.
Bu şubeler rasgele 3 gruba ayrılmıştır.“Word 2003” ünitesi, internet destekli interaktif
eğitim şeklinde, birinci gruba Dinleme etkileşim tekniği kullanılarak, İkinci gruba
Dinleme-Ödev etkileşim tekniği kullanılarak ve üçüncü gruba da, Dinleme-Ödev-Çoktan
seçmeli bilgi testi etkileşim tekniği kullanılarak verilmiştir.
Araştırma sonunda, öğrencilerin ders performanslarının, uygulanan yönteme
bağlı olarak anlamlı bir şekilde değiştiği belirlenmiştir. Yine Öğrencilerin bilgisayara
karşı olan tutumlarının, uygulanan yönteme bağlı olarak anlamlı bir şekilde değiştiği
görülmüştür. Ancak Öğrencilerin Bilgisayar tutum ölçeğinden elde ettikleri puan
ortalamalarının cinsiyet bakımından anlamlı bir faklılık göstermediği tespit edilmiştir | en_US |
dc.description.abstract | In this research, the effects of the various interaction techniques, used in teaching
computer literacy, on students' lesson performance and attitude towards computers are
observed.
The research was conducted by the junior students of random fields from Afyon
Kocatepe University in the second term of the academic year between 2008 and 2009.
The research sample composed of 361 students in total from randomly chosen 10
branches. These branches are randomly divided into 3 groups. 'Word 2003' subject was
taught through web-based interactive teaching to the first group using audio interactive
technique, to the second group audio-assignment technique and to the third group audioassignment-
multiple choice knowledge test.
At the end of the research,it has been predicated that students' lesson
performances are changed boud to the technique which applied.Also, It is experienced
that the attitudes of the students towards computers have altered significantly subject to
the methods having applied. However,it has been determined that the average scores
which students got from computer attitude scale are not varied meaningfully in terms of
gender. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Tutum | en_US |
dc.subject | Öğrenme Performansı | en_US |
dc.subject | Bilgisayar Okur- Yazarlığı | en_US |
dc.subject | Etkileşim Teknikleri | en_US |
dc.title | Bilgisayar Öğretiminde Kullanılan Farklı Etkileşim Tekniklerinin Öğrencilerin Tutumlarına ve Öğrenme Performanslarına Etkileri | en_US |
dc.title.alternative | The Effects of the Different Interaction Tecniques to be Used in the Computer Literacy Lesson Into the Students’ Learning Performance And Attitudes | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |