Çok Kanallı Dağıtım Sistemleri
Abstract
Dağıtım, pazarlama karmasının alt fonksiyonlarından biridir. Dağıtımın amacı, mal, hizmet ve bilgi akışını doğrudan veya dolaylı olarak son kullanıcıya ulaştırmaktır. Doğrudan tek kanal aracılığıyla yada birden fazla aracı kullanarak dağıtım gerçekleşebilir.
İşletmenin politikası doğrultusunda, dağıtım faaliyetlerinde gelinen son noktaya çok kanallı dağıtım sistemleri denmektedir. Çok kanallı dağıtım sistemleri, işbirliği içinde dağıtım kanalı elemanlarını koordine ederek, işletmenin ulaşmak istediği etkin dağıtım modelini sunmaktadır.
Çalışmada dağıtım kanalının basit düzeyden, en kompleks hali olan çok kanallı dağıtıma kadar geçen süreçteki faaliyetler, aşamalar, literatürle desteklenerek anlatılmaya çalışılmıştır. Distribution represents one of the sub marketing mix functions. The aim is here, to make reach goods, services and information flow to the end user, directly or indirectly through the distribution channel . It is possible whether one or more channel usage.
Considering the organization’s policy, multi channel distribution system is called the edge of the distribution facilities. Multi Channel distribution systems present the efficient distribution model which is desirable for organizations, in the frame of managing the distribution channel members effectively.
At this study, distribution is tried to explain, with literature, from basics to complex multi channel distribution system, including the processes and facilities.
Collections
- Yüksek Lisans Tezleri [1638]