dc.contributor.advisor | Uçan, M.Hilmi | |
dc.contributor.author | İşnas, Seher | |
dc.date.accessioned | 2015-03-13T08:08:23Z | |
dc.date.available | 2015-03-13T08:08:23Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11630/2745 | |
dc.description.abstract | İnsan hayatının en kısa ama en önemli dönemlerinden biri olan çocukluk, edebiyat açısından önceleri göz ardı edilse de son yıllarda edebiyatın öznesi konumuna getirilmiştir. Çocuk edebiyatı kavramının yeni yeni önem kazandığı ülkemizde, bu edebiyat alanında ortaya konmuş olan yazınsal ürünlerin en eskisi şüphesiz ki masallardır.
Masalların insanın hayatına yön veren, kişiliğinin oluşumuna yardımcı olan, insanı eğiten ve eğlendiren, okuma zevki ve edebî haz kazandıran bir tür olması onun çocuk gelişimi ve eğitimi konusunda değerini artırmaktadır. Bu durum aynı zamanda masal okurunu sadece çocukların değil yetişkinlerin de olmasını sağlamıştır.
Çocuk edebiyatı edebî türlerinden olan masal türünün çocuğun kavram gelişimini ne yönde etkilediğinin incelenmesi bu araştırmanın temel konusunu oluşturmaktadır. İşlenen bu konu, çocuk edebiyatı alanında önemli yazınsal eserler vermiş ve bu alanın oluşmasında emeği sinmiş yazarlarımız dan biri olan Cahit Zarifoğlu’ nun masalları üzerinden incelenmeye çalışılmıştır. | en_US |
dc.description.abstract | Although childhood, one of the shortest but most important period of human’s life, was initially ignored in terms of literature, has recently been the subject of it. In our country, where the notion of child literature has just gained importance, the oldest of the literary products put forward in this literary field is undisputedly tale.
The fact that tale is a kind which steers people’s lifes, helps form their personalities, educates and entertains them, makes them gain the habit of reading and gives them literary delight increases its value on the subject of child development and education. This situation also enables that readers of tale are not only children but also adults.
The investigation into what aspect tale, a literary kind of child literature effects the notion development of a child constitutes the main topic of this research. This studied topic has been tried to be examined over the tales of Cahit Zarifoğlu, one of our writers who wrote significant literary works in the field of child literature and laboured at forming of this field. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Çocuk | en_US |
dc.subject | Çocuk Edebiyatı | en_US |
dc.subject | Çocuk Edebiyatı Türleri | en_US |
dc.subject | Masal Türü | en_US |
dc.subject | Kavram | en_US |
dc.subject | Kavram Gelişimi | en_US |
dc.subject | Cahit Zarifoğlu | en_US |
dc.title | Bir Araştırma ( Cahit Zarifoğlu Masal Türünün Çocuktaki Kavram Gelişimine Etkisi Üzerine Örneği ) | en_US |
dc.title.alternative | An Investigation Into the Effect of Tales on Notion Improvean Iment of a Child ( Cahit Zarifoğlu Sample) | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |