Dershaneye Giden 8. Sınıf Öğrencilerinin İçsel ve Dışsal Güdülenmeleri ile Akademik Başarılarının Karşılaştırılması
Abstract
Bu araştırmada, Dershaneye giden 8. sınıf öğrencilerinin; içsel ve dışsal güdülenme düzeylerini belirlemek, içsel ve dışsal güdülenmelerinin ve akademik başarılarının bazı değişkenler açısından anlamlı farklılık gösterip göstermediğini sınamak ve içsel ve dışsal güdülenme düzeyleri ile akademik başarılarını karşılaştırmak amaçlanmaktadır.
Araştırma, betimsel araştırma türünün tarama modelinde yapılmıştır. Örneklem 2011- 2012 eğitim- öğretim yılı içerisinde İstanbul ilindeki dört dershaneye devam eden 308 İlköğretim 8.sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Araştırmanın sonunda; içsel güdülenme ile dışsal güdülenme düzeyleri arasında .05 düzeyinde anlamlı farklılık ve içsel güdülenmenin dışsala göre daha yüksek olduğu bulunmuştur. The purpose of this study is to define students’ internal and external motivation level, to test whether the difference between their internal and external motivation and academic success in terms of some variables and to compare their internal and external motivation and the academic success
The research is a descriptive one and survey method was used. The sample of this study is 308 students who are the eighth grade primary school students educated in 2011-2012 education year in four course İstanbul. According to the result of this study, there is a significant difference at 0,05 between the level internal and external motivation and the sample of eigth grade primary school students were found.
Collections
- Yüksek Lisans Tezleri [1638]