dc.contributor.advisor | Uçan, Mehmet Hilmi | |
dc.contributor.author | Karakaş, Özge | |
dc.date.accessioned | 2015-03-13T08:27:48Z | |
dc.date.available | 2015-03-13T08:27:48Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11630/2751 | |
dc.description.abstract | Günümüz gençliğine yönlendirilen en büyük eleştiri, gençlerin okumuyor olmalarıdır. Türk toplumunun da okumayan bir toplum olduğu yapılan birçok araştırma ile kanıtlanmıştır. Okuyan bir toplum niteliği kazanabilmek için öncelikle okumayı sevmek ve bununla birlikte gelecek olan okuma alışkanlığını kazanmış olmamız gerekmektedir. Okuma alışkanlığı kazandırmak amacıyla MEB de 2005 yılında 5., 6., 7. ve 8. sınıf öğrencileri için Türk ve dünya edebiyatından seçilmiş eserlerden oluşan okuma listesini, 100 Temel Eser’i, yayımlamıştır.
Bu çalışmada, ortaokul öğrencileri için önerilmiş olan 100 Temel Eser ile ilgili uygulamanın asıl muhatapları olan ancak şimdiye kadar görüşleri alınmayan 8. sınıf öğrencilerinin düşünceleri, eserlerin ne kadar okunduğu, eserlerin okunması üzerinde etkili olan faktörler tespit edilmeye çalışılmıştır. Çalışmadan elde edilen bulgular doğrultusunda eserlerin hepsinin okunmadığı, okumada belli eserler üzerinde yoğunlaşma olduğu tespit edilmiştir. | en_US |
dc.description.abstract | The greatest criticism on today’s youth population is that they do not read enough. It has also been proved in many recently-conducted studies that Turkish society is not a much-reading one at all. In order to acquire the qualification of a reading community, first of all, it is necessary that we enjoy reading, and we gain the habit of reading which is the result of the former. Ministry of National Education (MEB) published 100 Basic Literary Works which is the name of a list of books, for 5th, 6th, 7th and 8th grades in 2005 which contain literary works chosen from the Turkish and world literature to gain the habit of reading.
In this study, it has been attempted to designate the thoughts of 8th grade students who are the subjects of the 100 Basic Literary Works implementation which is advised for junior high school students whose opinions have not been asked, how much these books are read, and the factors that have influence on reading these books. In the evidence of the study, it’s proven that not all of the books are read and certain books are read intensively. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Çocuk Edebiyatı | en_US |
dc.subject | Okum Eğitimi | en_US |
dc.subject | Okuma Alışkanlığı | en_US |
dc.subject | 100 Temel Eser | en_US |
dc.title | 8. Sınıf Öğrencilerinin Okuma Tutumları Üzerine Bir Araştırma (Meb Tarafından Ortaokul Öğrencilerine Önerilen 100 Temel Eser Örneğinde) | en_US |
dc.title.alternative | A Research Upon Reading Attitudes of 8th Grade Students(Sample of 100 Basic Literary Works Recomended to Secondary School’s Students by MEB) | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |