Aktif Öğrenme Modeliyle Oluşturulan Öğrenme Ortamının Ortaokul Öğrencilerinin Akademik Başarısına ve İngilizce Dersine Yönelik Tutumlarına Etkisi
Abstract
Bu araştırmada, aktif öğrenme modeliyle oluşturulan öğrenme ortamının öğrencilerin akademik başarısına ve İngilizce dersine yönelik tutumlarınaetkisi incelenmiştir. Ayrıca çalışmada cinsiyet, anne ve baba eğitim durumu değişkenlerinin, öğrencilerin akademik başarısına ve tutumuna etkisi incelenmiştir. Araştırma modeli yarı deneysel yöntem olarak belirlenmiştir. Araştırmanın örneklemini Afyonkarahisar ili Çobanlar ilçesi Zafer Ortaokulu 8/A ve 8/C sınıflarında öğrenim görmekte olan 40 öğrenci oluşturmaktadır. Bu öğrencilerden 8/A sınıfındaki 20 öğrenci deney, 8/C sınıfındaki 20 öğrenci ise kontrol gurubunu oluşturmaktadır. Araştırmada öğrencilerin İngilizce akademik başarıları Milli Eğitim Bakanlığı tarafından yapılan TEOG sınavı ile belirlenmiştir. Öğrencilerin İngilizce dersine yönelik tutumları ile ilgili veriler ise Ulviye Aydoslu (2005) tarafından geliştirilmiş, geçerlilik güvenilirlik çalışması yapılmış 30 maddeden oluşan “İngilizce Dersine Yönelik Tutum Ölçeği” ile toplanmıştır. Kullanılan ölçeğin yapılan geçerlik ve güvenirlik analizleri sonucunda, ölçeğin genelinin Cronbach Alfa güvenirlik katsayısı 0.93, bilişsel boyutunun güvenirlik katsayısı 0.62, duyuşsal boyutunun 0.93 ve davranışsal boyutunun 0.71 olarak bulunmuştur. Ölçeğin yapı geçerliliğini ölçmek amacıyla faktör analizi yapılmıştır. Yapılan faktör analizi sonucuna göre tutum ölçeği, faktör yük değerleri .318 ve .729 arasında değişen maddelerden oluşmuştur. Veri analizinde normal dağılım ve varyansların homojenliğini ölçmek amacıyla Shapiro-Wilk ve Levene testi uygulanmıştır. Daha sonra parametrik testler olan t-testi, Ancova ve Korelasyon analizleri yapılmıştır. Araştırma sonucunda aktif öğrenme modelinin öğrencilerin İngilizce dersine yönelik tutumları ve akademik başarıları üzerinde anlamlı düzeyde etkili olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca etkisi araştırılan cinsiyet, anne ve baba eğitim düzeyi değişkenleri açısından da anlamlı farklılık bulunmamıştır. The purpose of this study is to examine the effect of learning environment formed by active learning model to middle school students’ academic success and attitudes towards English lesson. Furthermore, the effects of variables, such as gender, mother’s and father’s educational status to students’ academic success and attitudes were examined. Research design was determined as quasi experimental study. The sample of the study is comprised of 40 students who study at 8/A and 8/C classes at Zafer Middle School, Çobanlar, Afyonkarahisar. The class 8/A with 20 students was determined as experimental group, and the class 8/C with 20 students as control group. In this study, students’ academic success was determined with the TEOG exam by Educational Ministry. In order to determine students’ attitudes towards English classes, The Scale of Attitudes towards English Lesson. The Scale of Attitudes towards English Lessonwas developed by Ulviye Aydoslu (2005). Scale consists of 30 items and Cronbach Alpha is 0.93, dimension of cognitive 0.62,
vii
dimension of emotional 0.93 and dimension of behavioral is 0.71. To measure construct validity, factor analysis was done. According to the results of factor analysis, the Scale of Attitudes is comprised of items of which factorial values changing between .318 and .729. In analyzing data to measure normal distribution and homogeneity of variances, Levene test, Shapiro wilk test were applied. And then parametric tests; t test, ancova and correlation analysis were used. The results show that active learning doesn’t have meaningful effect on students’ attitudes towards English language and academic success. Moreover variables such as gender, their parents’ educational status have no meaningful effect on students’ academic success and attitudes towards English lesson .
Collections
- Yüksek Lisans Tezleri [1638]