Çocukta Değerler Eğitimi Açisindan Üzeyir Gündüz’ün Eserleri
Özet
Çocuklar geleceğimizdir. Geleceğini düşünmeyen toplumlar idari ya da psikolojik açıdan başka toplumlarca yönetilmeye mahkûmdur. Çocukluk dönemi bilişsel, duyuşsal ve zihinsel gelişimin yoğun olduğu bir dönemdir. Çocuk duyduklarını, gördüklerini ve okuduklarını aklında tutar; geleceğini besler. Çocukların bilişsel ve duyuşsal beslenmeleri bu açıdan önemlidir. Çocuktan iyi çıktılar almak için çocuğa iyi girdiler verilmelidir. Bu yüzden çocuklar için yazılan eserler çocuğa görelik açısından incelenmeli, ona kazandıracakları tespit edilmelidir.
Bu çalışmada Üzeyir Gündüz’ün çocuklar için yazdığı eserlerden hikâye ve romanlar incelenmiştir. Çocuk edebiyatı alanındaki bu eserlerde bulunan eğitsel iletilerin; ahlakî, manevî ve karakter geliştirici değerlerin tespit edilmesi bu çalışmanın temelini oluşturmaktadır. Children are our future. Communities who don’t think their future are destined to be governed by other communities in terms of the administration or psychology. Childhood is a period when a child’s cognitive, emotional and mental developments occur intensely. A child keeps in his mind what he hears, sees or reads; so feeds his future. Children’s cognitive and emotional nutrition is also important. In order to take good outputs from child, good inputs must be given to him. For that reason, publications that are written for children should be examined in aspect of suitability to child; and detected what they bring to child.
In this study, the stories and novels written by Üzeyir Gündüz for children are analyzed. Determining the educational messages in these pieces of Children’s Literature and the values building children’s moral, ethic and character is the basis of this study.
Bağlantı
http://hdl.handle.net/11630/2761Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [1638]