Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBabacan, Mahmut
dc.contributor.authorKaplan, Kadir
dc.date.accessioned2015-03-13T09:00:30Z
dc.date.available2015-03-13T09:00:30Z
dc.date.issued2013
dc.date.submitted2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/2764
dc.description.abstractİslam dininin son peygamberi çocuklar için “Çocuklar, yeryüzünde gezen ciğerlerimizdir.”(Arif, 1980: 291) buyurmuştur. Nasıl ki solunum olmadan hayat duruyor ise yeryüzündeki ciğerlerimiz olan çocuklarımızın bilişsel, duyuşsal, zihinsel gelişiminde yaşanacak olumsuzluklar ya da kazanmaları gereken temel değerleri kazanamamaları geleceğimizi yok etme, varlığımızı bitirme noktasına getirecektir. Bu da toplumu idari ya da psikolojik açıdan başka toplumların yönetimine bırakacaktır. Çocuğa göstereceğimiz özen, vereceğimiz önem; geleceğin sigortası çocukların sağlıklı birer birey olmasına katkı sağlayacaktır. Bu noktada başta ebeveynlere olmak üzere; akademisyenlere, öğretmenlere, çocuk edebiyatı alanında eser veren, sözü olan herkese büyük görev düşmektedir. Bu çalışmada Hidayet Karakuş’un çocuklar için yazdığı hikâye ve romanlar incelenmiştir. Çocuk edebiyatı alanındaki bu eserlerde bulunan ahlaki, manevi ve karakter geliştirici iletilerin tespit edilmesi bu çalışmanın temelini oluşturmaktadır.en_US
dc.description.abstractThe last prophet of the religion of Islam stated that children are the walking lungs of us on earth (Arif, 1980: 291). As in the same way when there is no respiration there is no life, negatives in the cognitive, affective and mental development of children or failure in gaining necessary basic values will bring the situation at the point of destroying our future and presence. And this causes our society to be leaded administratively and psychologicaly by other societies. The care we will take for children and the importance we will feel fort hem will contribute to children’s being healthy individuals who are basic stones of our future. At this point here falls important responsibilities to academicians, teachers, authors producing works in the field of child literature and especially to parents. In this work the stories and novels written by Hidayet Karakuş for children were examined. Detecting the moral, spiritual and behaviour developing messages in these works in the field of child literature form the basis of this work.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHidayet Karakuşen_US
dc.subjectÇocuk Edebiyatıen_US
dc.subjectEğitsel İletileren_US
dc.titleHidayet Karakuş’un Roman ve Hikâyelerinde Yer Alan Eğitsel İletileren_US
dc.title.alternativeThe Educational Messages in the Novels and Stories of Hidayet Karakuşen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster