Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBoz, Erdoğan
dc.contributor.authorAslan Demirtaş, Ayşe
dc.date.accessioned2015-03-13T09:58:42Z
dc.date.available2015-03-13T09:58:42Z
dc.date.issued2010
dc.date.submitted2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/2786
dc.description.abstractBu tezin amacı Türkçe öğretmenlerinin okul sözlüğü kullanma konusundaki tutum ve davranışlarını incelemektir. Tezin birinci bölümü, sözlüklerin tanımı ve sınıflandırılmasını ve Türk sözlükçülük tarihini içermektedir. İkinci bölüm ise okul sözlüklerinin sınıflandırma içindeki yerini ve başlıca özelliklerini açıklamaktadır. Tezin amacına ulaşmak için veri toplama aracı olarak anket formları kullanılmıştır. Veriler Afyonkarahisar il merkezindeki ilköğretim okullarında çalışan Türkçe öğretmenlerinin tamamına (80) uygulanmıştır. Veriler analiz edilirken frekanslar, t- testi ve çapraz tablolama kullanılmıştır. Çalışmanın sonuçlarına göre Türkçe öğretmenleri sözlük kullanma konusunda olumlu görüşlere sahip olmasına rağmen örnek davranışlara sahip değildir. Çalışma, okul sözlükleri konusunda önerilerle son bulmaktadır.en_US
dc.description.abstractThe aim of this dissertation is to investigate the attitudies and behaviours of Turkish language teachers towards school dictionary usage. First part of the study includes definition and classification of dictionaries and history of Turkish lexicography. Also, second part explains the essential fetures of school dictionaries and where they stand within the classification. In accordance with the prupose of this dissertation, questionnaries have been designed to gather data. The data has been obtained from all Turkish language teachers (80) working in primary schools within the urban location in Afyonkarahisar. Frequencies, t-test and crosstabs have been applied analysing the data. It has been found out that Turkish language teachers do not exhibit model behaviors in utilizing school dictionary even thought they develop positive attitudes about its using on the cognitive base. This study has ended the suggestion about school dictionaries.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTürkçe Eğitimien_US
dc.subjectOkul Sözlüğüen_US
dc.subjectTürkçe Öğretmenien_US
dc.titleTürkçe Öğretmenlerinin Okul Sözlüğü Kullanma Konusundaki Tutum ve Davranışlarıen_US
dc.title.alternativeAttitudes And Behaviours of Turkish Language Teachers Towards School Dictionary Usageen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster