İlköğretim 8. Sınıf Öğrencilerinin Yazılı Anlatım Becerilerinde Zarf Kullanımı Üzerine Bir Araştırma ( Manisa / Turgutlu İlçesi Örneği )
Abstract
Bu çalışma, çalışma evrenindeki ilköğretim 8. sınıf öğrencilerinin yazılı anlatım becerilerinde zarf kullanım sıklığının belirlenmesi için yapılmıştır.
Öğrencilerin zarf kullanım sıklığını tespit edebilmek için Turgutlu ilçe merkezinde bulunan 3 ilköğretim okulundan random ( rastgele ) yöntemiyle seçilen 90 adet 8. sınıf öğrencisine üç farklı türde ( anı, otobiyografi, mektup ) toplam 270 adet kompozisyon yazdırılmıştır. Elde edilen verilerde geçen kelimeler, öğrencilerin sosyo-ekonomik seviyelerine, cinsiyete ve üç faklı anlatım türüne göre incelenmiştir.
Bu inceleme sonucunda toplam 21784 kelime tespit edilmiş olup bu kelimelerden 2447’ sinin çeşit kelime, 19337’sinin ise bu kelimelerin tekrarı olduğu belirlenmiştir.
Sosyo-ekonomik seviyeleri üst olan öğrenciler hem toplamda hem de çeşit sayısında daha başarılı olmuşlardır. Cinsiyet açısından baktığımızda hem toplamda hem de çeşit sayısında kız öğrencilerin erkek öğrencilere göre üstünlüğü vardır. Türlerde ise hem toplamda hem de çeşit sayısında anı türünün diğer türlere göre üstünlüğü vardır.
Bu çalışma Sonucunda sosyo-ekonomik seviyeye, cinsiyete ve türlere göre zarf listeleri oluşturulmuştur. This work has been done to determine the active vocabulary of the 8th grade students of an elementary school in their written narration.
In order to determine the active vocabulary of the students, 90 students from the 5th grades of elemetary schools in Turgutlu city center have been choosen at random and they have been made to write 270 compositons in 3 different types (memory writing,autobiography writing and free -subject writing). The words used in these samples have been examined according to social-economic levels of the students, their genders and types of narrating. After examining these words, totally 21784 words have been found out, and 2447 of these words are various kinds and the rest 19337 are the repetition of these words.
Students which is above in their socioeconomic levels have been more succcessful in both total and kind number. When we look from the sexuality point of iev , in both total and kind number , girl students are more superior than boy students. On kinds , in both total and kind number, Memory is more superior than other kinds.
In result of our working, adverb lists have been formed according to socieconomic level, the sexuality and type.
Collections
- Yüksek Lisans Tezleri [1638]